۰ نفر
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

چهار سند همکاری و قرارداد برای تامین و تولید ۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک در ایران، ایجاد سیستم حمل و نقل ریلی حومه‌ای تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون صدراعظم آلمان به امضا رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی چهار سند همکاری میان ایران و آلمان در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران و زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به امضا رسید.

بنا بر این گزارش  ابتدا سند همکاری میان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت زیمنس آلمان به منظور تامین ناوگان و سیستم سیگنالینگ میان بابک احمدی معاون شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و «کوخ» مدیر حمل‌و‌نقل زیمنس، سپس قرارداد تامین ۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک میان شرکت مپنا و شرکت راه‌آهن به نمایندگی بنی هاشمی از مپنا و بابک احمدی از شرکت راه‌آهن به امضا رسید.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری در خصوص قطارهای حومه‌ای میان شرکت راه آهن و زیمنس و در ادامه قرارداد تولید ۵۰ دستگاه دیزل الکتریک میان شرکت مپنا و زیمنس منعقد شد.

گفتنی است، در جلسه ای که بین هیئت ایرانی و آلمانی به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان برگذار شد، طرف آلمانی مهمترین اصل ورود ایران به جامعه جهانی را خواست ملت ایران دانست و نسبت به همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور با توجه به سوابق مثبت روابط دو کشور ابراز خشنودی و رضایت کرد.

وی افزود: حتی حضور شرکت های آلمانی و سرمایه‌گذاری آنها در برنامه‌های کوتاه مدت با حضور طولانی مدت آنها همراه خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی ایران نیز ضمن تشکر و قدردانی از همکاری آلمان در لغو تحریم‌ها و گشایش های اقتصادی و تجاری برای ایران بیان داشت: دیدار دو طرف در سال گذشته دستاوردهای مهمی از جمله صدور مجوز اوفک و پیشرفت قرارداد ایرباس و بوئینگ، همراهی شرکت‌های معتبر بین‌المللی با ایران و انعقاد چند قرارداد در حوزه‌های هوایی، ریلی، دریایی و نوسازی ناوگان جاده‌ای در زمینه‌های زیرساخت و نوسازی ناوگان در بر داشت. 

وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به امضای قرارداد تامین ۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزل‌الکتریک بین شرکت مپنا و شرکت زیمنس اظهار داشت: مطمئنا  حضور شرکت‌های معتبر آلمانی در ایران باعث ترغیب سایر شرکت‌های بزرگ جهان برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های ایران خواهد شد.

همچنین در این جلسه در خصوص توسعه قطارهای حومه‌ای و راه‌آهن سریع‌السیر نیز بحث و گفتگو شد و هر دو طرف همکاری در این زمینه‌ها را مثبت ارزیابی کردند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =