اجرای طرح هادی در ۳۴ درصد روستاهای لرستان/صدور ۷۲ هزار جلد سند برای واحدهای روستایی لرستان

مهر نوشت،مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان از بازسازی ۹۸ هزار واحد مسکن روستایی در این استان خبر داد

فرهاد خاکی پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در زمینه تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی اظهار داشت: استان لرستان دارای دو هزار و ۸۶۴ روستا بوده که از این تعداد هزار و ۵۶۱ مورد بالای ۲۰ خانوار هستند.

اجرای طرح هادی در ۳۴ درصد روستاهای لرستان

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد جمعیت روستایی لرستان در روستاهای بالای ۲۰ خانوار زندگی می کنند عنوان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار لرستان طرح هادی تهیه و مصوب شده داشته باشند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته خوشبختانه این امر در لرستان محقق شده است بیان داشت: همچنین نقاط ضعف طرح های هادی نیز طی چند سال اخیر رفع شده است.

خاکی پور با بیان اینکه طی سال گذشته طرح هادی ۷۲ روستای لرستان به بهره برداری رسید ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته تا کنون طرح هادی در بیش از ۳۴ درصد روستاهای لرستان اجرایی شده است.

صدور ۷۲ هزار جلد سند برای واحدهای روستایی لرستان

وی در ادامه سخنان خود به صدور سند برای واحدهای روستایی لرستان اشاره کرد و گفت: این اقدام از زمان برنامه دوم توسعه در کشور و همچنین استان لرستان شروع شده و تا کنون بیش از ۷۲ هزار و ۶۷۹ جلد سند برای واحدهای روستایی استان صادر شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان بیان داشت: هم اکنون ۴۳ درصد واحدهای مسکونی روستاهای لرستان دارای سند مالکیت هستند.

خاکی پور در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه طرح های توسعه پایدار منظومه های روستایی در لرستان اشاره کرد و گفت: این اقدام در روستای «زز و ماهرو» در دستور کار قرار گرفت و اجرای فاز اول آن در این روستا به تصویب رسیده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح های عمران روستایی در لرستان بیان داشت: در قالب این طرح ها بیش از ۴۵۶ هزار متر مربع شبکه معابر در روستاهای لرستان آسفالت شده و این طرح در بیش از ۳۳ روستای استان عملیاتی شده است.

اجرای طرح «مسافر کاشانه» در روستاهای لرستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین از اجرای طرح هادی در ۷۲ روستای استان در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: تا کنون ۳۶ مورد از این پروژه ها اجرایی شده و تا پایان امسال ما بقی طرح های هادی روستایی در قالب این پروژه های اقتصاد مقاومتی به بهره برداری خواهند رسید.

خاکی پور همچنین از اجرای طرح «مسافر کاشانه» در روستاهای لرستان خبر داد و گفت: این طرح در راستا رونق گردشگری و همچنین ایجاد اشتغال در استان بسیار موثر است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود ۱۶۹ هزار واحد مسکن روستایی در لرستان بیان داشت: از سال ۷۴ تا ۸۴ حدود ۲۰ هزار و ۱۵۸ مورد از آنها مقاوم سازی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین از بازسازی ۲۹ هزار واحد مسکن روستایی لرستان که در جریان زلزله سال ۸۵ تخریب شده بودند خبر داد و گفت: همچنین تا کنون ۴۸ هزار واحد مسکن روستایی در استان بازسازی و نوسازی شده اند.

۹۸ هزارواحد روستای بازسازی شد

خاکی پور با تاکید بر اینکه تا کنون بیش از ۹۸ هزار و ۱۱۰ واحد مسکن روستایی لرستان بازسازی شده است تصریح کرد: همچنین امسال بازسازی شش هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی در استان را در برنامه داریم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای بازسازی این واحدها عنوان کرد: در این راستا به واحدهای «خشتی و گلی» که دو هزار و ۲۰۰ واحد هستند به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون ریال و برای سایر واحدهای مسکن روستایی نیز که چهار هزار و ۶۰۰ واحد هستند نیز مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به احداث مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از سه هزار و ۸۲۱ واحد در این شهرها به بهره برداری رسیده است.

 

۴۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =