در جلسه  فعالان اقتصادی با وزیر اقتصاد مطرح شد :اقدام جامع در خصوص تصویب  قانون مالیات بر مصرف

دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه نششست مشترکی را با فعالان اقتصادی استان سمنان برگزار نمودند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین رئیس اتاق بازرگانی سمنان خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی گفت : تعاریف و توصیف اقتصاد مقاومتی در همایش و سخنرانی های مختلف انجام و تبیین شده است ، اما در شرایط رکود افزایش ضرایب مالیاتی و تحقق دریافت مالیات 70000 میلیارد تومانی که 60 درصد آن از مالیات های مستقیم است آیا به نفع تولید و تولید کننده است .
وی شناسایی نمودن افرادی بی شناسنامه در حوزه مالیات و شفاف سازی این روند را مطالبه عمومی خواند و اضافه کرد : با توجه به رکود جاری در فضای کسب کار ، سازمان امور مالیاتی استان سمنان در شش ماه سال جاری 173 میلیارد تومان وصولی داشته که نسبت به شش ماه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته که کاملاً با ساز و کار و نظام اقتصاد مقاومتی ناسازگار می باشد .
جمعه ای خواستار ممیزی کلیه فعالان اقتصادی گردید و اضافه کرد : عدم اجرای درست قوانینی مانند مالیات برارزش افزوده که ناقص انجام شد ، بازخودهای منفی در جامعه بهمراه داشت ، بطوری که متاسفانه بهای گزاف آن را فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع تحمل می نمایند .
رئیس اتاق سمنان تصریح کرد : بالغ بر 60 واحد تولیدی استان سمنان در تملک بانک ها می باشد ، با توجه به شرایط موجود اداره کردن این واحدها بسیار سخت می باشد و باید ترتیبی اتخاذ گردد، تا این واحدها بصورت اجاره به شرط تملیک واگذار بشوند و به حیات خود ادامه بدهند .
جمعه ای با توجه به اتمام دوره پنج ساله قانون مالیات بر ارزش و تدوین نهایی این قانون گفت : با توجه به محتوی قانون و نهایت اینکه مصرف کننده باید مشمول این قانون شود ، چرا قانون مذکور را به قانون مالیات بر مصرف تغییر نمی دهیم . تا شمول این قانون را برای آحاد مردم فراگیر بشود .
رئیس اتاق سمنان خطاب به وزیر اقتصاد گفت : امنیت نظامی کشور عزیزمان بسیار بالا است ولی در حوزه اقتصاد ما دارای امنیت نیستم و جزر مدهای زیادی را تحمل می نمائیم
وی خواستار اجماع و صدای واحد از حاکمیت شد و بیان داشت : راهبرد استراتژی مشترک و اقدام جامع میتواند نقشه راه بخش خصوصی را بدرستی ترسیم نماید .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =