مهر نوشت: متهم سابقه داری که سال ۸۷ مرتکب قتل شده بود اما از سوی اولیا دم بخشیده شده بود این بار در یک نزاع، دوستش را در پارک با ضربه چاقو به قتل رساند.

دوازدهم شهریور، از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره درگیری منجر به جنایت به کلانتری ۱۳۱ شهرری اعلام شد. 
با حضور مأموران کلانتری در محل درگیری واقع در میدان حسن زاده و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی ۳۱ ساله به نام علیرضا بر اثر اصابت ضربه ی جسم تیز به پهلوی سمت چپ و به علت شدت جراحت وارده شده فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل وقوع جنایت و انجام تحقیقات از شاهدان صحنه جنایت موفق به شناسایی عامل جنایت شدند. براساس اظهارات شاهدان جنایت، مقتول در درگیری با یکی از مجرمان سابقه دار به نام علی که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب قتل عمد دستگیر و روانه زندان شده و پس از گذشت چند سال تحمل دوران محکومیت و رضایت خانواده مقتول از زندان آزاد شده، به قتل رسیده است. 

با شناسایی هویت کامل متهم پرونده و بررسی سوابق وی مشخص شد که او یک بار نیز در سال ۱۳۸۷ به اتهام قتل عمد در نزاع دستگیر و روانه زندان شده و نهایتا در سال ۹۳ با اخذ رضایت خانواده مقتول از زندان آزاد شده است. همچنین بررسی دیگر سوابق متهم نشان داد که وی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت های به عنف بویژه کیف قاپی است که اولین بار در سن ۱۶ سالگی دستگیر و پس از آن بارها به اتهام سرقت روانه زندان شده تا نهایتا آخرین بار نیز به اتهام قتل عمد دستگیر شده است.

با توجه به اطلاعات دقیق بدست آمده از متهم متواری پرونده و شناسایی تصویر وی توسط شاهدان صحنه جنایت ، دستگیری متهم ۲۸ ساله  در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.کارآگاهان این اداره با شناسایی محل سکونت متهم در شهرری - شهرک صالحین - فاز دوم به این محل مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که او  پس از ارتکاب جنایت از این محل متواری شده است. 

تحقیقات برای  دستگیری متهم در شرایطی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که متهم با توجه به سوابق متعدد دستگیری و ارتکاب جرایم مختلف، هیچ مکان مشخصی را برای خود انتخاب نکرده و بدون مکان است. با این وجود اقدامات پلیسی جهت شناسایی محل های تردد وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ساعت ۰۱:۳۰ بامداد امروز، در شرایطی که  برای  خرید موادمخدر شیشه به پارکی در منطقه مشیریه مراجعه کرده بود، دستگیر و در بازرسی از وی یک قبضه سلاح سرد (قمه) به همراه آلات و ادوات مصرف شیشه کشف شد. 

متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتا به ارتکاب جنایت و قتل عمـد دوستش علیرضا  اعتراف کرد.  

متهم در اعترافات اولیه عنوان داشت: هیچ انگیزه ای برای ارتکاب جنایت نداشتم. با مقتول دوست بودم و درگیری به صورت ناگهانی ایجاد شد ؛ فقط من چاقو داشتم و مابقی دوستان قصد جدا کردن ما دو نفر را داشتند؛ فقط یک ضربه به سمت پهلوی چپ [مقتول] پرتاب کردم. 

متهم در توضیح شب حادثه نیز به کارآگاهان گفت: من در پارک حسن زاده شهرری بودم که مقتول به همراه یکی از دوستانش که او را نمی شناختم، با یک دستگاه موتورسیکلت داخل پارک آمد. شروع به فحاشی کرد و ضربه ای با مشت به صورتم پرتاب کرد ابتدا تصور کردم که علی در حال شوخی کردن است اما او کاملا جدی بود. در ادامه با یکدیگر درگیر شدیم ؛ من چاقوی ۱۵ سانتی متری با دسته چوبی همراه خود داشتم که با همان چاقو ضربه ای به سمت چپش پرتاب کردم .علی  پس از خوردن چاقو به سرعت سوار موتور شد تا از محل دور شود اما چند متر از پشت موتور به روی زمین افتاد و من نیز با دیدن این صحنه به سرعت از محل متواری شدم. 

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت  و دیگر دلایل به دست آمده در طول رسیدگی به پرونده ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  

47237

کد خبر 587082

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    ببینید اینه گذشت بیجا .الان یه بیچاره دیگه گرفتار شد
    • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      چرا اینو میگی، تو کشور های پیشرفته اگه کسی مرتکب جرم های این چنینی بشه، با طرف مدت ها کار میکنن تا اماده زندگی عادی در جامعه بشه، ما چیکار میکنیم، 1اعدام 2زندان. خوب معلوم یارو دوباره آدم میکشه. چون هنوز مشکل داره...
    • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      اگه مثل بقیه کشورا اجرای قانون رو به عهده خانواده مقتول نمیذاشتن و به جای قصاص حکم حبس ابد براش در نظر میگرفتن این اتفاق هم نمیافتاد قاتل هم به جای این که آزاد تو خیابون بگرده تو زندون میپوسید
    • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      253 8
      در کنار گزینه های اعدام و بخشش باید حبس بالای 25 سال هم اضافه بشه تا این مدل آدم ها تا سالها آب خنک بخورن
    • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      عزیز دل این به این علته که قانون قصاص اشکال داره. اگر کسی جرمی مرتکب شده که مجازاتش اعدامه چرا اصولا باید پای اولیای دم وسط کشیده بشه که سرشار از حب و بغض هستند؟؟؟ الان یکی مثل همین فقره مجرم رو نا آگاهانه می بخشه و زمینه ساز جنایت دیگه ای میشه و یکی دیگه میگه میخواد طرف رو قصاص کنه و طرف رو 30 ثانیه حلقه آویز میکنه و بعد با گرفتن 1 میلیارد دیه رضایت میده و قانون هم ساکت میمونه که کجای دنیا مجازات قتل نفس فلج گردنی کردن مجرم تا آخر عمره؟؟؟ من خودم شخصی رو میشناسم که به جرم قتل بیش از 15 سال زیر تیغ بود و چند بار تا پا چوبه دار هم رفته بود و دست آخر هم اعدام شد. در قانون کدام کشور مجازات قاتل آن هم نه قاتل سابقه دار 15 سال زجر کش کردن و شکنجه روحی روانی به اضافه اعدام است؟؟؟
    • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      89 3
      و نقصی دیگر در قانون قصاص اینه که اگر مقتول مونث باشد یا قاتلین بیش از یک نفر باشند اولیای دم برای قصاص باید به قاتل یا قاتلین بخشی از دیه یک نفر را بپردازند که در برخی موارد شاید همین موضوع مانع اعدام شدن فرد مستحق اعدام هم بشود.
    • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      47 9
      مشکل مدعی العمومه که انگار ما نداریم؛ مشکل اینه که تو جامعه کسی که اتفاقی و از روی عصبانیت توی نزاع دو جانبه مرتکب قتل میشه همون قدر قاتل به حساب میاد که یه اراذل اوباش سابقه دار؛ مشکل یه عده روشن فکر نمای جاهلن که فقط دنبال کوبوندن حکم قصاص به اسم حقوق بشر هستن و می خواهند به هر طریقی برای هر جنایتکاری رضایت بگیرن
    • رضا US ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      31 4
      در مورد کشورهای پیشرفته همینجوری نظر ندید. اگر فکر می کنید در کشورهای دیگه محکوم به اعدام رو سالها نگه نمیدارن، دستکم در آمریکا که من هستم سالها اجرای حکم طول میکشه. این شخص جانی با این سوابقی که داشته همون بار اول هم نباید بخشیده میشد چون سهوا مرتکب قتل نشده بوده و حتی اگر اویای دم هم می بخشیدند باید از جنبه عمومی جرم اعدام میشد. در ضمن حبس ابد به هیچ عنوان مجازات خوبی نیست حتی اگر مصاحبه های محکومین رو هم بخونید ترجیح میدن اعدام بشن. چون اینجوری ده ها سال باید برای نگهداری این افراد خطرناک از جیب مردم هزینه بشه و برای زندانیهای دیگه و زندانبانها هم خطرناک هستند. در ایران هم که دیگه بدتر با چند تا عفو بعد از ۱۵۲۰ سال آزاد میشن و دوباره شروع می کنن. شرارت این افراد قابل درمان نیست.
    • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      9 18
      یه بیچاره دیگه گرفتار شد؟ شما از کجا میدونی که مقتول یک فرد بیگناه و خوب بوده؟ با توجه به ماجرایی که هست، باید گفت اینا همه از یک قماش هستند، مشکل اینجاست که این خبر هیچ چیزی از سابقه و وضعیت مقتول بیان نکرده
    • حقیقت گو IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      34 2
      اون افرادی که معتقدند باید این افراد رو به حبس ابد یا حبس بالای 25 سال محکوم کرد، تا بروند و آب خنک بخورند، آیا به هزینه ی مالی بیست و پنج سال خوردن و خوابیدن یک انگل که به جامعه و بیت المال قراره تحمیل بشه فکر کردند؟ به نظر من باید برای یک سری افراد خطرناک، اردوگاه های کار اجباری گذاشته بشه، نه اینکه توی سلول های زندان بخورند و بخوابند و با همکارانشون تبادل نظر و تجربه کنند.
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      3 19
      کسانیکه احساسی فکر میکنند و هیچ منطقی ندارن
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    ترحم بر پلنگ تیز دندان .....بعضی ها ذاتا جانی هستن و باید به گور برن
    • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      الان عده ای میاند کمپین می زنند که طرف اعدام نشه
    • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      84 11
      اینبار هم ببخشنش تا سال بعد یه نفر دیگه رو بکشه
    • بی نام EU ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      32 11
      عقیده جرم شناسانه عهد تیرکمون.
    • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      41 39
      هیچ کس ذاتا جانی نیست عزیز.بنده خدا افریده خداست.اگر کسی ذاتا جانی آفریه بشه نعوذ باالله در عدالت خدا باید شک کرد.این بخشش ها اگر در کنار ساز و کار مناسب بعد از آزادی زندانیها انجام بشه بسیار تاثیر گذار هم خواهد بود.من با بخشش اعدام فقط علیه متجاوزین به عنف مخالفم.گرچه این اتفاق اگر برای برادر خودم میفتاد معلوم نبود چقد بخششگر هستم.اشکال کار "بخشیدن" نیست.قصاص تنبیه خداست و بخشیدن توصیه خدا.تربیت ها مناسب نیست.تربیت بزهکارها منظورمه.در زندان باید ساخته بشن که نمیشن و وقتی که آزاد میشن همون ادم فرقی نکرده محیط هم که همونه پس همون آش و همون کاسه.
    • بی نام RO ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      21 3
      اون کسائی که نظر دادن کسی ذاتا مجرم نیست و مال تیرکمونه ...میشه بفرمایند این اقا الان چیه .ببخشید ذاتا لطیفه ذاتا مهربونه ذاتا گله ذاتا ادمه ... بخدا اگه این ادم بود وقتی یه بار سرش رفته بالای دار بعد با هزار التماس و زجه مادرش رفتن رضایت گرفتن دیگه اگه از یک کیلومتی چاقو می دید باید فرار می کرد نه اینکه دو روز بعد چاقو دستش بگیره بره با یه نگاه چپ فرو کنه تو پهلوی کسی .اقایون متجدد بفرمایید اگه این حرف مال زمان تیرکمونه شما که همیشه انلاینی نظرتو بگو این اقا چیه؟
    • gg IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
      4 2
      نه اعدام،نه بخشش،زندانی اش کنید.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    207 1
    همیشه این طور مجهز میری بیرون ؟همراهت یک چاقو و چماق بود یعنی همیشه اماده اسیب زدن و کشتن دیگران بودی وگرنه چه لزومی داشت که این وسایل همراهت باشه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    باز هم بگید قاتلان را ببخشید این مبیشه نتیجه اش،زد یک نفر دیگر را کشت
    • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      58 4
      باید حبس ابد هم باشه تا بجای آزادی و اعدام گزینه سومی هم باشه
    • الیاس A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      19 4
      داداش اینایی که میگن قاتلان رو ببخشید هویت مستقل ندارن و تنها دلیلشون اینه که اروپا قانون اعدام نداره تو اروپا قتل حتی حبس ابد هم نداره
    • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      11 3
      اون عزیزانی که میگن حبس ابد پیشقدم بشن و هزینه 40 سال زندگی در زندان رو تقبل کنند همین افراد آموزش و پرورش رایگان و امنیت و پول یارانه و ساخت کارخانه و جاده هارا هم انتظار دارند تازه حقوق کارمندان هم هست.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    153 2
    حتما شیشه زده بوده. البته پاداش این بخشش نزد خدای متعال محفوظ است اما قانون بخشش هم ایراد دارد. به هر حال قتل یک جرم عمومی هم هست که باید مجرم سالها به خاطر آن در زندان بماند نه اینکه بلافاصله بعد از بخشش آزاد شود. نفس بخشش اولیای دم بسیار گرانقدر است. قوانین قوه قضاییه ایراد دارد. افراط و تفریطی ست.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      58 14
      باز هم بگید اعتیاد جرم نیست بیماریست
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    58 20
    وقتی میگید قاتل ها را اعدام نکنید و به جایش مدتی زندان و ریشه یابی کنید همین میشه میگه اون دفعه قصر در رفتم این بار هم قصر در میرم،حالا این اقا تو زندان ریشه یابی شد پس چرا اون ریشه یابی ها نتونست جلوی این جنایت را بگیره؟اگر طرف همون بار اول اعدام شده بود این جنایت رخ نمی داد
    • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      29 23
      ریشه یابی نتیجه ای جز جرم پروری و تشویق مجرمان به انجام جرم نداشته
    • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      11 9
      حبس ابد راه حل بسیار خوبیه، چون هم به اون انسان فرصت داده می شه که خودش رو اصلاح کنه و هم اینکه تو جامعه نیست که برای کسی خطر داشته باشه
    • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
      0 1
      اون وقت هزینه چند صد میلیونی نگهداریش چی میشه این پول را میشه خرج درمان و اموزش پرورش رایگان کرد
  • مهدی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    68 31
    با تشکر از خانواده قبلی که رضایت دادند و با این رضایتشون جون یه جوون دیگه رو گرفتن.
    • بی نام EU ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      45 3
      البته معلوم نیست چگونه رضایت گرفته شده شایدهم تهدید بوده...
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    87 1
    الان قانون میگه یا اعدام بشه یا آزاد بشه. در حالی که باید بر اساس نوع جرم و مسائل دیگه مجازات بشه نه اینکه یا اعدام بشه یا آزاد. مشکل قانونه نه بخشیدن اولیای دم.
  • علیرضا A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    45 77
    خواهشا اینگونه اخبار را اینچنین پوشش ندید رفتار این فرد اصلا دلیلی برای رد بخشش نیست که برخی از هموطنان این چنین موضع گرفتند خیلیهای دیگه بخشیده شدند و به زندگی بر گشتند همچنان بخشش بهترین گزینست به امید روزهای بدون اعدام در کشور ما
    • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      43 37
      شما فقط نگران جان مجرمین هستی و برایت مهم نیست که طرف بزنه افراد بی گناه دیگر را بکشه
    • مهدی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      15 2
      لطفا آمار خلافکاران رو که معمولا منتشر میشه مطالعه کنید. متاسفانه هشتاد درصد مجرمین ایران پس از آزادی مجددا به جرایم خودشون ادامه میدهند....
  • هلیا A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    59 29
    نگاه عمیق به این مقوله مطمئنا این را موجب نمیشود که بگوییم عفو چیز بدیست.در این مورد خاص باز هم جنایت تکرار شده ولی ایا این یک مورد همیشگی و فراگیر است ؟قطعا خیر.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      23 30
      شما و علی رضا که سنگ این جانیان را به سینه میزنی فکر کن که فقط ممکنه یک درصد قربانی بعدی این جانی یکی از عزیزانت باشه یعنی شما می خواید جان افراد جامعه به خطر بیافته تا بلکه یک جانی اعدام نشه و بیاد بین مردم
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    32 3
    میزان مچازات بخشش شده کم است بکنید سی سال اگه جنایت به نصف کاهش نیافت. این اولین مورد هم نیست خود قوه قضاییه میدونه چندمی است . این باز رضایت میگیره میاد بیروند چون رضایت ها هم در بعضی موارد زورکی و از روی ترس است .
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    65 1
    گیرم خانواده مقتول قبلی رضایت داده چرا قاضی رای به آزادی این قاتل را داده مگر نباید حتی درصورت رضایت اولیای دم قاتل تا 10 سال در زندان بماند؟ اگر قاضی درست رای داده بود قتل دوم روی دست دستگاه قضایی با این همه پرونده نمی ماند.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    63 0
    طرف از شانزده سالگي خلافكار بوده سرقت كرده آدم كشته داره ول ول با قمه تو خيابون راه ميره، قابل توجه اون آقايي كه ميگه زندان زيبنده نظام إسلامي نيست په نه په صاف صاف راه رفتن جاني ها و خلاف كارها وسط جامعه زيبنده است
    • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      15 1
      اگر قوه قضاییه این را می دانسته قاضی نباید رای به آزادی بلافاصله اش می داده بلکه باید او را در زندان نگه می داشته چون دچار اختلالات رفتاری و روانی عمیق بوده. با اعدام مخالفم اما با بخشش های اینگونه نیز مخالفم. قوانین ایراد دارد.
  • hrs IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    13 10
    تمامی علل قتل باید ریشه یابی بشود و قطعا اعدام پاک کردن صورت مساله است به عنوان نمونه میزان جنایت در کشور هایی که اعدام در آنها ممنوع است را با کش.ر هایی که اعدام در آنها وجود دارد مقایسه کنید.ولی یک نقص بسیار بزرگ در این میان وجود دارد که آیا یا مجرم باید اعدام شود و یا آزاد؟باید حداقل تا 60 سالگی در زندان نگهداری میشد باید تباه شدن زندگی خودش را بخاطر تباه کردن زندگی سایرین به چشم ببینه باید هر وقت از زندان آزاد شد اگر خواست کار پیدا کنه به محل کارش بگن باید اگر خواست ازدواج کنه توی شب عروسیش به همه بگن باید تاوان بده
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    10 5
    مشکل اول در این موارد فقر و تبعیض موجود در جامعه هست که نوجوانان و جوانان به سمت خلاف کشیده می شوند و مشکل دوم عدم ریشه یابی دقیق دلایل انجام خلاف و قتل توسط مجرمین به طور اعم و این مجرم به طور اخص هست. اگر از یک طرف ریشه یابی دقیقی انجام شده بود و از طرف دیگر با بخشش خانواده یک قاتل به راحتی از زندان به خاطر نقص قوانین ازاد نمی شد قتل دومی در کار نبود.
  • امید خراسانی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    25 0
    در امور زندانها متاسفانه آنقدر الکی بر بخشش جانیان پافشاری میکنند و واسطه می فرستند که بسیاری از خانواده ها رو در معذوریت قرار می دهند . نتیجه اش این میشه که بسیاری از جانیان آزاد شده و دوباره دست به جنایت می زنند. قضات هم به محض اینکه خانواده ی مقتول رضایت داد جانی رو ازاد میکنند. در بسیاری از موارد جرم قاتل از همدست قاتل بسیار کمتر می شود. مثلا در نظر بگیرید راننده ای قاتل را به مکانی برده و جانی قتل انجام می دهد. به هردلیل اگر جانی رضایت بگیرد با 45 سال حبس به جامعه برگشته واعمال خود را از سر میگیرد ولی راننده تا 20 سال به حبس می رود.
  • بی نام RO ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    30 3
    قوانین اشتباه نتیجش اینه یا رومی روم یا زنگی زنگ یا ۱ یا صفر.یا اعدام یا بخشش.تو کشورهای ملحد به قول ما طرف ۳۰ سال زندان بهش می دن ۳۰ سالش ۲۹ سال و ۱۱ ماه نمی شه ...
    • رر IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
      0 0
      اطلاعات شما کاملا غلطه
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    23 5
    هیچ یک از ما اعدام را تجربه نکردیم. پس مغز که بر اساس سیستم جزا و پاداش کار می کنه نمی تونه عمق مجازات را درک کنه. ولی همه ما خصوصا در دوران بچگی یا به دلایل مختلف حتی متد بسیار کوتاه حبس شدیم. مغر مجازات حبس رو خیلی خوب درک می کنه. از طرفی شخصی که در زندگی با فقر، اعتیاد و ... روبرو بوده و هیچ وقت طعم خوشبختی رو نچشیده مجازات اعدام براش مجازات نیست بلکه عین خوشبختیه. اصلا یکی از دلایلی که افراد با پذیرفتن ریسک اعدام مواد مخدر حمل می کنن، فرار از بدبختی به سمت خوشبختیه. یا برای همیشه خوشبخت شو یا بمیری از این بدبختی بهتره. این می تونه جمله تصمیم ساز برای بسیاری از محکومین اعدام باشه
  • فرهاد A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    15 6
    فردی که خوی گرگ صفت داشته باشه هزار سالم تربیت شه باز زهرش رو میریزه.اعدام بی درنگ.
  • امیر IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    30 0
    نقص قانونی وجود داره. اگر اولیای دم گذشت کردند از حق خودشون گذشت کردند نباید بلافاصله یک قاتل آزاد بشه و مجازاتش به اندازه یک سیلی زدن کاهش پیدا کنه.
  • مصیب A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    7 1
    بخشش بار اول درست بود ولی با این کارش نشون داد که لیاقت زندگی دوباره رو نداره
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    10 1
    کمپین تشکیل بدهیم تا این قرد بر چوبه دار قرار نگیره گناه داره .
    • مادرحیرون A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
      12 2
      قابل توجه هنرمندان و ورزشکاران بیکار
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    6 0
    اگر اشتباه نکنم در جرایم غیر سیاسی محکوم پس از گذراندن یک سوم حبس آزاد میشه یعنی در حداکثر محکومیت اجتماعی قتل محکوم سه سال و اندی زندان میره.حتی بعضی از قاتلین در مرخصی مرتکب قتل جدید می شوند .
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    7 9
    وَلَكُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَاْ أُولِیْ الأَلْبَابِ
  • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    3 9
    اون کسی که قاتل میشه به دلایل ژنتیکی و عوامل محیطی آستانه تحریکش پایینه و به کمترین محرک ها با خشونت جواب میده... پس دست خودش نیست هیچ کدوم از این حالات، برا همینم مجازات اعدام و قتل آگاهانه بدترین نوع مجازات و خشونته... حبس ابد بهترین مجازات برا این افراده که به جامعه آسیب نرسونن و ما هم خشونت رو تو جامعه رواج ندیم....
  • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    5 4
    در ذات قصاص برای شما حیات و زندگی است ای صاحبان عقل.
  • قصاص IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    7 8
    و في القصاص حيات يا الولي الالباب
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    22 0
    خبر انلاین خواهشا چاپ کن من اعتقاد دارم زندان اونم بطوریکه ما لان داریم خودش باعث افزایش جرم میشه لذا تنها راه حل آن فرستادن کلیه زندانی ها به اردوگاه های کار اجباری و تولید محصول توسط آنها و پرداخت مزد هرچند ناچیز به انها باشد با این همه نیروی انسانی که به زور وادار به انجام کار شوند میتوان حکومتی را از رکود اقتصادی نجات داد
  • استارتر33 DE ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    5 2
    دوستانی که میگن حبس ابد به این چند نکته توجه کنن. صبحانه نهار شام و سایر نیازهای یه شخص زندانی باید برطرف بشه و این یعنی 365بار صبحانه 365بار نهار 365 بار شام و آب خوردن. این فقط در حد تغذیه بخور نمیر برای یک سال. خوب با یه ضرب و تقسیم ابتدایی حدود ده میلیون در سال فقط هزینه خوراک این شخص هست. برای تامین امنیت زندان، روشنایی، مصرف انرژی و سایر هزینه های دیگه باید برای این قاتل جانی سالی 50 میلیون تومن حداقل هزینه بشه. این رو ضربدر 50سال کنید که قرار هست این شخص زیر سی سال حبس ابد باشه. میشه هزینه میلیاردی برای یه قاتل. نکته مهم. از جیب کی داده میشه این پول؟ من و شما. هیمن حالا ما زندانامون دارن هزینه زیادی ایجاد میکنن. اینها باید به اردوگاه کار اجباری برن و درامدشون از اونجا باشه و خرج خودشو
    • بی نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
      1 0
      بهترین گزینه کار در معدن و اعمال شاقه و مرگ در همین شرایط هست وگرنه اعدام که سریع تموم میشه باید اردوگاه ساخته بشه که این افراد در زیر فشار از بین برن
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
      4 0
      میتونی برای جبران هزینه ازش کار بکشی نه مفت خوری کنن تو زندان
  • بی نام A1 ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    9 0
    یعنی اگر رضایت خون عزیزتان را بدهید ، فورا قاتل آزاد میشه و توی چشماتون نگاه میکنه و قش قش میخنده.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 1
    قتل به دهنش مزه کرده..
  • آریا BY ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    1 0
    واقعا مضحکه یا اعدام یا بخشش ؟ یعنی چیزی به عنوان زندان و آموزش در این کشور وجود ندارد ؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین