ایرنا نوشت : رییس هیات عالی جذب هیات علمی دانشگاه های کشور، جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه های کشور را در هشت سال گذشته کم سابقه خواند و گفت: 47 درصد اعضای هیات علمی طی این مدت جذب دانشگاه های کشور شده اند.

محمدعلی کی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه همایش روسای هیات های اجرایی دانشگاه های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 87 براساس مصوبه 608، شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات های اجرایی جذب در دانشگاه ها، هیات مرکزی در وزارتخانه های مربوطه و هیات عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.


وی ادامه داد: از 93 هزارعضو هیات علمی دانشگاه ها 47 درصد براساس این مصوبه، جذب دانشگاه های کشور شدند.
کی نژاد از ارتقای نسبت استاد به دانشجو در برخی دانشگاه ها طی این مدت خبر داد و بیان کرد: این نسبت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از یک استاد به ازای 30.65 دانشجو به 26 دانشجو ارتقا یافته است.


وی افزود: در وزارت بهداشت به دلیل بازنشسته شدن اعضای هیات علمی در موعد مقرر و افزایش سالانه تعداد دانشجویان نسبت استاد به دانشجو از یک به 11 بدون تغییر مانده است.


کی نژاد این رقم را در دانشگاه آزاد یک استاد به ازای 40 دانشجو عنوان کرد.


وی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر اقدام هیات های اجرایی جذب اعضای هیات علمی برای تامین نیاز نیروی انسانی دانشگاه ها اظهار کرد: با توجه به این که رشته های قدیمی از نظر تعداد اعضای هیات علمی تا اندازه ای اشباع شده است، رشته های جدید برای جذب اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور در اولویت است.


کی نژاد مدت زمان بررسی پرونده متقاضیان جذب در سمت هیات علمی و تایید صلاحیت آنان را براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار ماه و 2 ماه برای نخبگان عنوان کرد.


گفتنی است ،  همایش روسای هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور با هدف بررسی مشکلات و نواقص جذب نیرو در دانشگاه های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =