معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در تازه ترین پست خود در اینترنت کشورهای حوزه دریای چین را با کشورهای خاورمیانه مقایسه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین دکتر حمید ابوطالبی که همراه با رئیس جمهوری در کاروان سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی حضور دارد در این پست نوشته است ازآخرين باري كه درويتنام بامسئولين آن كشورديدارداشتم بيش از١٥ سال مي گذرد؛دراين مدت ويتنام،هانوى ومردم آن ديگرگون شده اند.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه جنگ وخونريزي ميان آمریکا و ویتنام زبانزد خاص وعام درجهان است وهيچ كسي كشتار فاجعه آميزبيگناهان ونسل كشي در ويتنام را فراموش نمي كند، نوشت: امروزيكي ازمسئولين اين كشوربرايم گفت که صادرات ويتنام اكنون بيش از١٦٥ميليارد دلاراست كه حدود٢٠٪ آن به آمريكااست،يعني قريب ٣٣ميليارددلار! این درحالی است که حجم روابط ايران وويتنام حدود٣٢٠ميليون دلاربوده است، يعني قريب١٪ روابط تجاري ويتنام؛اماويتنام بااكثركشورهاي جهان قرارداد تجارت آزاد دارد.

ابوطالبی در ادامه با مقایسه وضعیت کشورهای خاورمیانه و حوزه دریای چین نوشته است: اختلافات منطقه دردرياي چين مثل خاورميانه بسيارشديد است؛ اما آنها براي تسخير اقتصاد دنيا تلاش ورقابت مي كنند و كشورهاي اين منطقه كشتار و خونريزي.
او سپس هشدار داده است : اگركشورهاي خاورميانه رويكرد خود نسبت به يكديگر و جهان را تغيير ندهند،ديگر جايي براي حضوردراقتصاد دنيا نخواهند داشت؛ نفت هم به زودي تمام خواهد شد

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =