واکنش کمیسیون فرهنگی مجلس به امکان خروج گنیجه میراث فرهنگی از کشور

کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به خروج گنجینه ارزشمند میراث فرهنگی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیسیون فرهنگی مجلس از علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی دعوت کرد تا با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس دهم، درباره‌ احتمال برگزاری دو نمایشگاه از آثار برتر موزه هنرهای معاصر در خارج از کشور به نمایندگان مردم توضیح دهد.

 قرار است علی مرادخانی بعد از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس دهم حضور یابد و نسبت به تبعات منفی خروج گنجینه ارزشمند ملی کشور به نمایندگان مردم توضیحاتی ارائه کند.

پیش‌تر اعلام شده بود قرار است گنجینه‌ آثار فرهنگی ایران طی دو نمایشگاه در کشورهای آلمان و ایتالیا، به نمایش در بیاید. علی مرادخانی می‌گوید این نمایشگاه عواید ۱/۵ میلیون یورویی برای موزه‌ هنرهای معاصر دارد و با این عواید قرار است این موزه تحت تعمیر اساسی قرار گیرد.

اما کارشناسان نگران هستند بعد از خروج این آثار از کشور و احتمال تغییر مدیریت در ماه‌‌های آتی این گنجینه دیگر وارد کشور نشود.

هرمان پارتسینگر رییس بنیاد میراث فرهنگی پروس در مصاحبه با دوویچه‌له فارسی (۱۷ شهریور ۱۳۹۵) این گنجینه را با ارزش‌ترین مجموعه‌ هنر قرن بیستم خارج از مرزهای اروپا و آمریکای شمالی نامیده بود. ارزش مالی این گنجینه هنری، ۲۰ میلیارد یورو ارزیابی شده است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =