تابناک نوشت: اگر روزی همین رسانه‌های احمدی‌نژاد را بی‌اخلاقی در سیاست متهم می کردند اینک خود برای از سر راه برداشتن رقیب خود، حتی به خانواده او هم رحم نمی‌کنند.

در نبود احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، گمانه زنی های رقیب سیاسی اصولگرایان،برای یافتن اصولگرایی که بتواند سال آینده رقیب جدی حسن روحانی در انتخابات باشد، شدت گرفته است. این روزها طرفداران دولت و اصلاح طلبان،خود در رسانه هایشان نام های مختلفی از اصولگرایان را به عنوان رقیب روحانی معرفی می کنند و خود هم به انها حمله و هجمه می کنند تا انها را از صحنه به در کنند.  

 تا زمانی که احمدی نژاد برای حضور در انتخابات کنارنکشیده  بود، رسانه های دولتی و اصلاح طلبان خود را مهیای مبارزه با احمدی نژاد می کردند و در این بین گوشه چشمی نیز به حاج قاسم سلیمانی و قالیباف هم داشتند . اما امروز که مشخص شده محمود احمدی نژاد در انتخابات سال آینده حضور نخواهد داشت و خیالشان از حاج قاسم سلیمانی هم راحت شده است، نگاه های آنان متوجه شهردار اصولگرای پایتخت شده است.

فعالیتی که در هفته ها و روزهای اخیر به صورت جدی کلید خورده است؛ رسانه های دولتی و اصلاحاتی،تخریب کاندیداهای اصولگرا را به تدریح آغاز و قوت بخشیده اند وبه ویژه آتش تهیه هجمه های تبلیغاتی خود را  برای شهردار اصولگرای تهران تدارک دیده اند؛ اینکه هر روز رسانه های اصلاح طلب و دولتی به کاندیداهای اصولگرا حمله می کنند، مساله عجیب و غریبی نیست؛ کاری که طبیعتا رسانه های اصولگرا هم در قبال کاندیدای دولتی ها و اصلاح طلبان هم انجام می دهند؛ آنچه عجیب و غریب است افزایش ناگهانی حملات تخریبی علیه قالیباف است؛ به گونه ای که می توان گفت آنان به هر بهانه ای هر روز حمله ای تازه به شهردار را آغاز می کنند و به صورت زنجیره ای و هماهنگ در تیراژهای مختلف باز نشر گسترده می دهند. نکته عجیب تر اینکه دایره تخریب از شخص شهردار فراتر رفته است و این رسانه های به صورت ناجوانمردانه و رویکردی خلاف اخلاق و جوانمردی،خانواده قالیباف را نیز آماج حملات رسانه ای تخریبی خود قرار داده اند؛

مساله ای که با شعارهای روشنفکری و اخلاق گرایی آنان در تضاد آشکار قرار دارد. اکنون سوال اینجاست که چرا قالیباف در این برهه اینچنین مورد هجمه قرار گرفته است به گونه ای که حتی خانواده اش هم از این حملات در امان نیستند؟ و باز باید پرسید پس از او چه کسی ممکن است رقیب احتمالی روحانی تلقی شود و مورد حملات این چنینی قرار گیرد؟

شاید اولین نشانه ای که دولتی ها و اصلاح طلبان را به تخریب قالیباف رهنمون ساخته است،پتناسیل بالقوه ای است که وی می تواند برای اجماع سازی در بین اصولگرایان ایجاد کند.   

علاوه بر این، نشانه ای هم چون وزن سیاسی و پایگاه اجتماعی فردی چون قالیباف هم می تواند اصلاح طلبان را به فعالیت سیاسی زودهنگام علیه قالیباف ترغیب کرده باشد. در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته از سه کاندیدایی که با پرچم اصولگرایی در انتخابات شرکت کردنداین محمد باقر قالیباف بود که بیشترین رای یعنی قریب به هفت میلیون رای را از مردم کسب کرد. 

به ویژه اینکه مقایسه دستاوردهای شهردار تهران با حسن روحانی رئیس جمهور، در این چهار سال، کفه ترازو را به سمت آقای شهردار، سنگین تر نشان می دهد.

علاوه بر این تقریبا دولتی ها و اصلاحاتی ها برای نشان دادن دستاوردهای دولت در کارزار انتخاباتی با مشکلاتی مواجه هستند ؛ رکود و بیکاری همچنان در اوج است و بی تدبیری برخی از اعضای کابینه در استفاده از دستاوردهای برجام همچنان مردم را از ایجاد تحولی شگرف در اقتصاد کشور، مایوس کرده است.

برخی از مقامات و وزارتخانه های دولت رسما علیه همدیگر موضع گیری می کنند و فعالیت های خود را خنثی می کنند و در کنار این وعده های بسیاری همچنان بر زمین مانده است. 

 در این سو اما، شهرداری تهران، به وعده هایی که به مردم داده  عمل کرده ؛ هرچند دولت روحانی  بدهی های خود به شهرداری را پرداخت نمی کند، شهرداری ذره ای  در توسعه شهر تهران، وقفه ایجاد نکرده است. در حالی که در دوران تحریم بسیاری از فعالیت های عمرانی و سازندگی در کشور تعطیل شد؛ عمران و آبادانی در شهر تهران رو به تزاید گذاشت و تهران هر روز تا امروز بهتر از سال های گذشته شد؛ شاید دست خالی دولت در عمل به وعده هایش در چهار سال گذشته و دیدن کارآمدی شهردار تهران  نکته ای باشد که دولتی ها و اصلاح طلبان را نگران کرده است!آنقدر نگران که پیش از موعد شهردار تهران را موضوع اول فعالیت های تخریبی و تبلیغی خود قرار داده اند.   

کارشناسان معتقدند که  این شگرد های انتخاباتی که شروع  یک جنگ انتخاباتی از سوی رقبای اصولگرایان پس از کنار رفتن دکترمحمود احمدی نژاد است ، پس از تخریب اقای قالیباف سراغ نامزد های احتمالی دیگر اصولگرایان خواهند رفت؛شگردهایی که البته اخلاقی نیست؛اما در روی زمین در حال اتفاق افتادن است.  

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمال A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    1 0
    زهی خیال باطل