ژنرالهای آمریکایی براین باور هستند که احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و روسیه بسیار بالاست. این مسئله در هفته جاری در سمیناری در پنتاگون با حضور فرماندهان ارشد ستاد نیروهای آمریکا اعلام گردید.

 به گزارش خبرآنلاین روزنامۀ روسی "ایزوستیا" در مقاله ای در این زمینه نوشت: بروز جنگی ویرانگر، خونین و گسترده میان آمریکا با روسیه و چین، امری اجتناب ناپذیر است. این، موضوعی است که رسانه های غربی، با استناد به اظهارات ژنرال های آمریکایی در نشست سالانۀ انجمن ارتش آمریکا در واشنگتن منتشر کردند.

روزنامه "ایزوستیا" نظر کارشناسان نظامیِ روسیه را دربارۀ میزان صحت ارزیابی های ژنرال های آمریکایی و انگیزۀ آنها از مطرح کردن چنین موضوعی جویا شد.

این اظهارات، توسط "مارک میل" رئیس ستاد نیروهای زمینی آمریکا مطرح شد.

به نوشتۀ روزنامه ایندیپندنت، شرکت کنندگان در کنفرانس افسران ارشد ارتش آمریکا گفتند که اطمینان دارند درگیری به وسیلۀ سلاح های کلاسیک، برق آسا خواهد بود و سبب خواهد شد آمریکا، برتری هوایی خود را از دست دهد.

این مساله، برای ارتش و ناوگان آمریکایی مشکل ساز خواهد شد، به این ترتیب می توان گفت که موفقیت روسیه و چین، در زمینۀ نظامی و اختراع فن آوری های تازه، آمریکا را به زمینه سازی جنگی گسترده وادار خواهد کرد و ارتش آمریکا، از زمان جنگ کره در فاصلۀ سال های 1950 تا 1953، نمونۀ آن را به خود ندیده است.

"ویکتور موراخوفسکی" کارشناس نظامی روس و سردبیر روزنامه "زرادخانۀ ملی" اظهارات ژنرال های آمریکایی دربارۀ اجتناب ناپذیر بودن وقوع جنگ میان آمریکا با روسیه و چین را "افاضاتی عوام پسند" خواند.

موراخوفسکی افزود: به نظر می رسد ژنرال های آمریکایی از واقعیت ها بدورند و در عالم خیال به سر می برند. این گونه افاضات عوام پسند، که اخیراً رواج یافته، همگی بر اساس ارزیابی هایی خیالی استوار است.

وی همچنین پیش بینیِ برق آسا بودنِ درگیری هایی که با سلاح کلاسیک اتفاق می افتد را "چرند" دانست و گفت: هیچ یک از جنگ هایی که آمریکا، این اواخر درگیر آن بوده، برق آسا تمام نشده است. شاهد این سخن، عملیات نظامی آمریکا و هم پیمانانش در عراق و افغانستان است که اتفاقاً کاملاً بر عکس بوده است. جنگ ها به طول انجامیده است و فن آوری هایی پیشرفتۀ آمریکا، هیچ کمکی به برق آسا تمام کردن این جنگ ها نکرده است.

از سوی دیگر، "میخائیل خوداریونوک" با اظهارات ژنرال های آمریکایی دربارۀ پیشرفت فن آوری نظامی روسیه و چین هم عقیده است و او هم باور دارد که آمریکا، کم کم سلطۀ خود را در این مجال، از دست می دهد.

وی در عین حال می گوید: این اتفاق خواهد افتاد، اما نه طی یک یا پنج سال آینده، ما فعلا پشت سر آمریکا حرکت می کنیم و همین مساله آن ها را به وحشت انداخته است.

خوداریونوک، دربارۀ پیش بینیِ وقوع جنگی اجتناب ناپذیر میان آمریکا با روسیه و چین نیز گفت: افسران ارتش آمریکا، اخیراً پشت سر هم چنین اظهاراتی سر می دهند. البته این گونه اظهارات، مبنایی واقع گرایانه ندارد. هر چه هست به تلاش ارتش آمریکا برای بهره کشی از احساسات رأی دهندگان آمریکایی مربوط می شود تا از کاهش بودجۀ نظامی جلوگیری کنند، زیرا هر قدر ترس و وحشت افزایش یابد، بودجۀ دفاعی نیز افزایش می یابد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    48 33
    از قدیم گفتن سگی که پارس میکنه گاز نمیگیره.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    3 4
    البته گفتن از قدیم که سگ در خونه صاحبش واغ واغ میکنه...