'بوریس جانسون' وزیر خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه بیان داشت که با 'عادل الجبیر ' همتای عربستانی اش در مورد حمله هوایی مرگبار روز شنبه در صنعا پایتخت یمن، گفت وگو تلفنی کرده است.

وزیر خارجه انگلیس در یادداشتی که در صفحه توئیترش منتشر کرد، بیان داشت: 'در این گفت وگو، ضمن ابراز نگرانی از حمله صورت گرفته به صنعا و نیز اهمیت تحقیق فوری در این مورد که هم اینک در جریان است، صحبت کردم.'

'توبیاس ال وود' معاون وزیر خارجه انگلیس نیز پیشتر در بیانیه ای که در تارنمای این وزارتخانه منتشر شده است، از حمله هوایی صورت گرفته علیه یک سالن مراسم ترحیم در صنعا، ابراز نگرانی عمیق کرده بود.

وی در این بیانیه با شوک آور خواندن صحنه های منتشر شده از این حمله، گفت: من نگرانی خودم را روز یکشنبه به سفیر عربستان در لندن منتقل کردم و از او درخواست کردم که ائتلاف تحت رهبری سعودی تحقیقاتی را در مورد این حادثه به سرعت صورت دهد.
معاون وزیر خارجه انگلیس افزود: مناقشه یمن راه حل نظامی ندارد و ما از همه طرف های درگیر خواسته ایم که به مذاکرات سیاسی و اجرای ترک مخاصمات روی آورند.

هواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی عصر شنبه در تازه ترین جنایت در طول حدود 20 ماه بمباران شبانه روزی این کشور، روز شنبه سالن برگزاری مراسم ترحیم پدر وزیر کشور یمن (الرویشان) را در شهر صنعا بمباران کردند.

براساس گزارش های منتشر شده در این حمله دست کم 150 نفر کشته و بیش از 500 نفر هم زخمی شده اند.
به رغم شواهد موجود، ائتلاف تحت رهبری ریاض مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و اعلام کرده است که در این زمینه تحقیقاتی را به صورت مستقل انجام می دهد.

'از زمان مداخله این ائتلاف در یمن تاکنون بیش از 6700 نفر کشته شدند که اکثر آنان زنان و کودکان و سالخوردگان بودند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غیر روشنفکر نما IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    2 1
    فقط ابراز نگرانی عمیق؟در خواست کرد که ائتلاف تحت رهبری سعودی تحقیقاتی انجام بده؟خود اونا تحقیقات کنن؟این یعنی توهین به شعور مخاطب.و بعد اینکه معاون وزیر خارجه انگلیس گفته"ما از همه طرف های درگیر خواسته ایم..." متاسفم براش. وقتی که ظالم به مظلوم حمله میکنه اظهارنظر به ظاهر بیطرفانه کمک به ظالمه.اول از همه از عربستان بخواه که خشونتو متوقف کنه.نکنه انتظار داره یمنی ها بشینن ببینن کشورشون اشغال شه؟در عمل هم مشخصه چه کسانیاز نظر سلاح عربستانو تغذیه میکنن...