ظاهراً مرسدس آام‌گ قصد ساخت یک مدل تمام برقی را دارد چراکه رئیس این شرکت «توبیاس موئرس» به‌تازگی تأیید کرده است که شرکتش در حال برنامه‌ریزی جهت ساخت یک سوپراسپرت تمام الکتریکی در آینده است.

به گزارش پدال،وی دراین‌باره گفته است:ما در حال کار بر روی پروژه‌های زیادی هستیم که در میان آن‌ها ساخت یک هایپرکار تمام الکتریکی هم وجود دارد. البته زمان معرفی این سوپراسپرت تمام الکتریکی معلوم نیست اما دیر یا زود یک شاهد ساخت یک محصول با قوای خالص الکتریکی توسط AMG خواهیم بود».

برای ارائهٔ هرگونه اطلاعات از این خودرو هنوز خیلی زود است اما بدیهی است که آن جایگزینی برای تنها محصول تمام الکتریکی تاریخ AMG تا به امروز یعنی SLS الکتریکی خواهد بود. موئرس دربارهٔ این خودرو (SLS الکتریکی) گفته است:

«این خودرو شکست نخورده است زیرا هنوز هم یک رکورد برای خودروهای تمام الکتریکی تولیدی محسوب می‌شود. خودرویی که ما شش سال پیش با توان مهندسی آن دوران آن‌را ساختیم».

SLS الکتریکی با زمان 7 دقیقه و 56 ثانیه درواقع سریع‌ترین خودروی تمام الکتریکی تولید انبوه در پیست نوربرگ‌رینگ است. این خودرو مجهز به چهار موتور الکتریکی است که هریک از آن‌ها درون یکی از چرخ‌های ماشین نصب شده‌اند. این چهار موتور به‌طور همزمان کار کرده و مجموعاً 740 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.


بااین‌حال ما مشتاق به دانستن اطلاعات بیشتری از سوپراسپرت تمام الکتریکی آیندهٔ AMG هستیم اما با توجه به گزارشات و گمانه‌زنی‌های اولیه، حداقل باید یک سال یا بیشتر صبر کنیم؛ اما قبل از آن احتمالاً جزئیات بیشتری از هایپرکار هیبریدی مرسدس بنز آام‌گ خواهیم فهمید چراکه موئرس دراین‌باره گفته است که در این خودرو صرفاً از تکنولوژی فرمول یک الهام گرفته نشده است بلکه در اصل در این خودرو از ویژگی‌های یک موتور فرمول یک با برخی تغییرات استفاده شده است. هدف از ساخت چنین خودرویی «ساخت کارآمدترین ماشین هیبریدی جهان» عنوان شده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =