برخی شهروندان گلایه می‌کنند چرا رانندگان متخلف فکر کرده‌اند می‌توانند با زدن فلاشر خودرو (چهار چراغ چشمک زن) هر تخلفی را مرتکب شوند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعتراض مخاطبان به نحوه رانندگی برخی از هموطنان بارها در سرویس مشکلات مردم بیان شده، اخیرا یکی از مخاطبان در این باره گلایه کرده: مدتی است که مد شده هر کس میخواهد جایی توقف کند بدون توجه به علائم توقف ممنوع و غیره چه در حاشیه بزرگراه چه جای دگر اقدام به روشن کردن فلاشر میکنند و بدینوسیله مسئولیت های بعدی را از خود سلب میکنند. یعنی من فلاشر زدم کارم موجهه و اگر مشکلی هست از جانب بقیه است خواهشمند است با این پدیده زشت که رو به افزایش است برخورد شود.

در پاسخ به این شهروندان باید گفت مطابق قانون، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی موظف هستند با تخلفاتی مانند توقف خودرو در مکانهای توقف ممنوع برخورد و رانندگان متخلف را اعمال قانون کنند که رویه فعلی پلیس راهور نیز چنین موضوع را تایید می کند.
طبق ماده 12 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، وزارت راه و ترابری و شهرداریها بنا به تشخیص و اعلام راهنمایی و رانندگی موظفند محلهایی را که توقف وسایل نقلیه در آنها به هر میزان موجب بروز خطر و کاهش ظرفیت و انسداد راه می شود با نصب علامت مخصوص مشخص نمایند. در صورت توقف وسایل نقلیه در این قبیل محلها و ترک آن یا امتناع راننده از حرکت و همچنین توقف خودرو در پیاده روها، مأموران موضوع ماده(2)این قانون مکلفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به انتقال وسیله نقلیه مطابق ماده (13) این قانون اقدام نمایند.
همچنین مطابق مصوبه شماره 165879/ ت50368 هـ مورخ 17 اسفند 94 هیات دولت تخلفات زیر چه با روشن کردن فلاشر و چه بدون آن، باعث صدور قبض جریمه می شود که البته در نوع خود نیز رقم های قابل توجهی است:

-حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها و آزاد راهها تا یک میلیون و ریال جریمه
-توقف وسایل نقلیه در حاشیه راهها برای فروش کالا تا 450هزار ریال
-توقف ممنوع در مکانهای تعیین شده تا 600 هزار ریال جریمه


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    7 1
    جریمه تخلف رانندگی در اروپا و آمریکا به اندازه ای است که حتی آدمهای پولدار هم جرات تخلف پیدا نمیکنند،اضافه بر این نمرات منفی رانندگی هزینه بیمه اتومبیل را به طرز سرسام آوری افزایش میدهد
  • شاهان A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    1 0
    و جمله معروف كه ميگند:فلاشر زده بودم كه.