۰ نفر
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

ایسنا نوشت: رئیس پلیس فتای استان کرمان از شناسایی کلاهبرداری که از داخل زندان ۵۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌ بود، خبر داد.

سرهنگ کامبیز اسماعیلی دراین‌باره گفت: چندی پی درپی مراجعه کارمند یک بانک و اعلام کلاهبرداری تلفنی، پرونده‌ای در این خصوص در پلیس فتا کرمان تشکیل شد.

وی با اشاره به اظهارات شاکی پرونده گفت: شاکی اعلام کرد که یک نفر در تماس تلفنی با بانک، خود را مدیر یک شرکت معرفی و درخواست جابجایی مبلغ ۵۴۰ میلیون ریال از حساب شرکت به حساب شخصی را داشته و متاسفانه وی هم این مبلغ را واریز کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: متهم دوباره با بانک تماس و درخواست کرده که مبلغ حواله شده را به بانکی دیگر واریز کنند و خواستار جابجایی‌های مالی دیگر هم شده بود که باعث شک کارمند بانک شده و وی با شرکت‌های صنعتی تماس گرفته است که آنان از تراکنش‌های مالی ابراز بی‌اطلاعی کردند و پس از آن بوده که کارمند بانک متوجه کلاهبرداری شده است.

وی افزود: در تحقیقات فنی و کارشناسی انجام شده توسط کاراگاهان و کارشناسان پلیس فتا، متهم در یکی از زندان‌های استان‌های شمالی کشور شناسایی شده و در بازجویی به عمل آمده توسط افسر پرونده به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

ریس پلیس فتای کرمان گفت:متهم از طریق تلفن از داخل زندان با تماس با بانک‌های مختلف خود را ما فوق یا رئیس سازمان یا نهاد دولتی معرفی کرده و با جلب اعتماد کاربر بانک از آنها طلب پول و مبالغ را به حساب پول‌شوی خود در خارج از زندان واریز می‌کرده است و پول‌شوها مبالغ را به صورت خرید سکه برداشت می‌کردند.

وی با اشاره به این پرونده هشدار داد: افراد زیادی در داخل یا خارج زندان اقدام به کلاهبرداری تلفنی با وعده‌های دروغین برنده شدن در قرعه کشی و ... دست به کلاهبرداری از افراد می‌زنند که نباید به آنها اعتنایی کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    مگه کارمند بانک اجازه داره که با تلفن پول جا به جا کنه؟
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    زندان نیست ها به،زندانی ها موبایل دارند و راحت مشغول اعمال بحالشون هستند،حالا که نمی تونیدورودموبایل به زندان را کنترل کنید ،آیا نمی تونید در زندان ها مسدود معمولابا نصب کنید
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    به این کارمند بانک بابت شاسکولیش باید جایزه داد.اخر چه کسی بدون مستندات و با تلفن یک شخص پول را جابجا میکنه؟ این از حول گرفتن سکه تو دیگ افتاده