سیروس دین‌محمدی تیم کره‌جنوبی را حریف سختی برای تیم ما می‌داند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در آستانه بازی امروز تیم‌ملی کشورمان با کره‌جنوبی از چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018، سراغ سیروس ‌دین‌محمدی، ملی‌پوش سابق استقلال رفتیم و با او درباری این بازی صحبت کردیم. خلاصه صحبت دین‌محمدی این بود که بر خلاف عقیده برخی از کارشناسان، کره حریف بسیار سختی برای تیم ما است.

باید شیوه بازی‌مان تغییر کند
اعتقاد من این است که در بازی مقابل کره نباید مثل بازی با ازبکستان بازی کنیم. ما در آن بازی کمی بسته بازی کردیم. اما در این بازی که خانگی هم است، نباید اینگونه باشیم. طبیعتا توقع از تیم‌ملی در خط حمله بیشتر است. البته نباید فراموش کرد که با توجه به حرف من و عقیده مردم برای بازی هجومی، نباید نکات اصولی دفاعی را هم فراموش کنیم. یعنی اینکه نباید به کره‌ای‌ها فضا دهیم. چون اگر آنها فضا داشته‌باشند واقعا می‌توانند برای ما مشکل‌ساز شوند. بهترین شیوه بازی این است که ما همانقدر زود که باز می‌شویم، همانقدر زود در دفاع جمع شویم. در بازی با ازبکستان طبیعی بود که ما در نیمه دوم دفاعی تر بازی کنیم. چون باید از تک گل‌مان دفاع می‌کردیم. اما برای این بازی به نظر من با یک نمایش هجومی می‌توانیم کره را ببریم و صعودی راحت داشته‌باشیم.

کره هیچوقت ضعیف نخواهد بود
دین محمدی درباره نظر بعضی از کارشناسان مبنی بر ضعیف شدن کره‌جنوبی نسبت به قبل گفت: « غیرممکن است که کره ضعیف شود. آنها همیشه قدرتمند هستند. اصلا اسم خود کره، خیلی قوی است و همیشه هم همینطور خواهند بود. این که بهترین بازیکن‌شان در لیگ انگلیس و برای تاتنهام بازی می‌کند، نشان می‌دهد تیم‌شان خیلی قوی است که چنین بازیکنانی در سطح اول فوتبال اروپا دارد. قبول ندارم که کره ضعیف شده‌است. من خودم بازی این تیم را دیدم و اتفاقا خیلی هم قوی هستند.

آنها زمان بازی کردن من هم همین‌قدر خوب بودند
من خودم در قاهره مقابل کره جنوبی در جام ال جی بازی کردم که متاسفانه باختیم. در جام ملت های 96 هم مقابل کره بودم اما از روی نیمکت بازی را دیدم و به میدان نرفتم. در کل تیم کره همیشه خوب بوده‌است. حتی وقتی لژیونر نداشت. خاصیت آنها همین است که حتی بدون توپ هم می توانند به بهترین شکل بازی کنند. به همین دلیل است که اعتقاد دارم بازی خیلی سختی داریم.

گریزی به زمان حضور در آلمان و بوندسلیگا
خاطرات از زمان حضور در فوتبال آلمان زیاد است. مثلا در آلمان از نظر زبان مشکل داشتیم. ولی هر جا گیر می کردم ترکی حرف می زدم!(خنده) به خاطر دارم که در مایتنس یورگلن کلوپ هم بود. هر بار که غذا می خوردیم و بعد به اتوبوس می رفتم، می دیدم یورگن کلوپ کتاب دستش است. یک بار از مترجم پرسیدم که دلیل این کار چیست؟ گفت او کلاس مربیگری می رود و کتاب‌های مربوط به آن را می خواند.

کلوپ چندوقت پیش حال من را پرسید
الان فوتبال من تمام شده و در حال گذراندن کلاس‌های مربیگری هستم. درباره کلوپ اضافه کنم که اصلا او در تئوری یک چیز عجیب بود. اتفاقا چند وقت پیش مرزبان از طریق ایمیل با کلوپ صحبت کرده‌بود. علیرضا به من گفت که یورگن حال تو را هم پرسید. مرزبان به او گفته‌بود که سیروس در استقلال مربیگری می‌کند. البته الان که دیگر نیست و این اتفاق مربوط به چند وقت پیش است.

 

41257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =