۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

مهر نوشت: پارلمان عربی ضمن محکومیت حضور نظامیان ترکیه در اراضی عراق، خروج فوری آنها از این کشور را خواستار شد.

به گزارش الفرات نیوز، پارلمان عربی خروج نظامیان ترکیه از اراضی عراق را در سریع ترین زمان خواستار شد.

بر اساس این گزارش «احلام الحسینی» یکی از اعضای پارلمان عربی در سخنانی گفت: پارلمان عربی امروز(سه شنبه) بیانیه خود را صادر و در آن تاکید کرده که بغداد حق دارد از تمامی راه ها برای وادار کردن نظامیان ترکیه به خروج فوری از عراق استفاده کند.

وی افزود: پارلمان عربی همچنین از آنکارا درخواست کرده است که در روابط خود با بغداد، حسن همجواری و پایبندی به قوانین بین المللی را لحاظ کند.

پیش از این نیز ائتلاف ملی عراق که «عمار حکیم» ریاست آن را برعهده دارد، خطاب به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: بهترین واکنش به اظهارات اردوغان در قبال عراق، تعلیق روابط بغداد با آنکارا است.

کمی قبلتر رئیس جمهوری ترکیه با لحنی توهین آمیز، در پاسخ به درخواست مشروع نخست وزیری عراق مبنی بر لزوم خروج نظامیان ترک از این کشور، به وی هشدار داد که تصمیم گیری در این مورد را به دولت آنکارا بسپارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به درخواست مشروع «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق که خروج نظامیان ترک از پایگاه «بعشیقه» را خواستار شده بود، گفت: حد و مرز خودت را بشناس، نظامیان ترکیه از دولت بغداد دستور نمی گیرند!

اردوغان در ادامه مدعی شد: عراق در رابطه با پایگاه بعشیقه خواسته های مشخصی مطرح می کند و حالا هم از ما می خواهد که این محل را ترک کنیم حال آنکه کار ارتش ترکیه هنوز به آنجا نرسیده که از بغداد کسب تکلیف کند.

وی ادامه داد: رفتار نخست وزیر عراق به مثابه توهین به من است و به او می گویم که بهتر است اول حد و حدود خودت را بشناسی.

این اظهارات توهین آمیز اردوغان خطاب به العبادی در حالی مطرح می شود که ارتش ترکیه بدون مجوز دولت مرکزی بغداد وارد خاک عراق شده است؛ اقدامی که در چارچوب قوانین بین المللی نوعی اشغالگری محسوب می شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =