*محمدعلی اسفنانی

مراسم‌هاي مربوط به عزاداري امام حسين(ع) از قداستي برخوردار است که اگر خداي ناکرده به نگاه‌هايي خاص آلوده شوند قطعا به فلسفه عاشورا و اعتقادات مردم لطمه ميزند.

مطرح شدن مباحث سياسي از منبرها و تريبون هاي سياسي في نفسه ايرادي ندارد چرا‌ که به هرحال در قيام اباعبدالله (ع) نيز مسائل سياسي نهفته اما اينکه افراد به صورت جهت‌دار نگاه سياسي خود را به نحوي مطرح کنند که گويا قيام امام حسين(ع) نوع نگاه و عملکرد آنها را تاييد ميکند، قطعا منطقي و قابل قبول نيست.

نکته ديگراين است که مداحان انصافا و حقا نبايد به اين موضوعات ورود کنند چراکه مداح به نوعي ذاکر است و وظيفه ذاکر بيان ذکر و منزلت حضرت و يارانشان است بنابراين ورود آنها به مسائل سياسي خوشايند نيست چون هرکسي نمي تواند اين مباحث را به صورت پخته به مردم ارايه دهد.

درحال حاضر ما فاصله زيادي با برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا نداريم و اکثر افراد و گروه هاي سياسي بيان مباحث انتخاباتي را آغاز کردند.

طبيعتا طرح مباحث انتخاباتي نيز در تريبون هاي مذهبي به دليل اينکه افراد خاصي در راستاي تبليغ شخصيت‌هاي مورد نظر خود هستند، مطلوب نيست و قداست عزاداري امام حسين(ع) نبايد به مباحث شخصي، حزبي و گروهي آلوده شود. بايد به مردم اجازه داد تا براساس بينش و اطلاعي که به مرور زمان تا انتخابات پيدا ميکنند در زمان مطلوب، تصميم گيري کرده و در انتخابات نسبت به برگزيدن شخص اصلح اقدام کنند.

*عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس نهم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =