۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

تسنیم نوشت: اتحادیه اروپا در پیامی حمله به غیرنظامیان شیعه در افغانستان را به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا با اشاره به حملات روز گذشته علیه مسلمانان شیعه در افغانستان، به خانواده های قربانیان این حملات تسلیت گفت.

در بیانیه سخنگوی اتحادیه اروپا درباره حمله روز گذشته در کابل آمده است: «ما یک بار دیگر شاهد حمله ای مرگبار علیه غیرنظامیان بی گناه در مسجدی بودیم که مسلمانان شیعه برای عبادت گردآمده بودند. این حملات دست کم چهارده کشته و شماری زخمی برجای گذاشته است. ما به خانواده های قربانیان این حمله تسلیت می گوییم و شفای زخمی ها را آرزومندیم. اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم در کنار مقامات افغان ایستاده است و از همه مردم افغانستان می خواهد در حمایت از تلاش ها برای مبارزه با این تهدید جهانی متحد بمانند.»

این پیام درحالی منتشر شده که آمار شهدا و زخمی‌های دو حمله به عزاداران حسینی در شهرهای بلخ در شمال و کابل پایتخت افغانستان به 30 شهید و 80 زخمی افزایش یافته است. حمله بلخ در حالی انجام شد که حمله بر مراسم مذهبی در این ولایت سابقه نداشته و برای نخستین بار است که در این شهرستان چنین رویدادی رخ می‌دهد.

این حملات با واکنش‌های تند رئیس اجرایی و رئیس‌جمهور و رئیس‌جمهور سابق افغانستان، نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =