مهر نوشت: عربستان سعودی به زودی کار ساخت یک دانشگاه بزرگ اسلامی را در ولایت «ننگرهار» افغانستان و با هزینه تقریبی ۵۰۰ میلیون دلار آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری «رها»، مقامات محلی در ولایت ننگرهار افغانستان اعلام کردند: عربستان سعودی بزودی یک دانشگاه بزرگ اسلامی در این ولایت با هزینه ۵۰۰ میلیون دلار احداث کند.

این دانشگاه در شهرک «غازی امان الله خان» در شهر «رودات» احداث می شود.

دانشگاه مذکور در مجاورت شهرک غازی امان الله خان احداث می گردد و در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشحو می پذیرد.

شایان ذکر است این دانشگاه از کشورهای دیگر نیز اقدام به پذیرش دانشجو می کند و به آموزش و گسترش عقاید تکفیری و وهابی اقدام می کند.

ولایت ننگرهار از جمله ولایتهای ناامن در شرق افغانستان است که فعالیت گروه های تروریستی و شورشی از جمله داعش و طالبان در برخی شهرهای آن همواره گزارش می شود.

ولایت ننگرهار تنها ولایت افغانستان است که حضور گروه داعش به طور قطع در آن تایید شده است.

عربستان همچنین در ماه نوامبر ۲۰۱۴ (آبان ماه ۱۳۹۳) با یک شرکت ساختمانی سعودی قراردادی را برای ساخت یک دانشگاه اسلامی در کابل به امضا رساند.

گفتنی است در حال حاضر بسیاری از دانشجویان افغانستانی برای فراگیری علوم دینی به پاکستان سفر می کنند که نگرانی هایی را برای دولتمردان این کشور بوجود آورده است.

به گفته مقامات افغانستان، در بسیاری از مدارس علوم دینی پاکستان زمینه های گرایش جوانان به گروه های شورشی و افراطی فراهم می شود.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =