مدیرکل استاندارد البرز گفت که طرح بازرسی ترازوها و باسکول های اصناف در شهرستان فردیس به اجرا درآمد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان البرز : خانم مهندس فتانه شکرالهی مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: وسائل سنجش(ترازوها) و باسکول های مورد استفاده در داد و ستد عمومی و باسکول های وسائل نقلیه چرخ دار جاده ای موردآزمون دوره ای در استان البرز قرار گرفته و بر روی آنها برچسب آزمون الصاق خواهد شد.
وی همچنین گفت:در این راستا نصب برچسب آزمون بر روی وسایل توزین به منظور آگاهی شهروندان از استاندارد بودن این وسایل و صحت عملکرد آنان صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: اداره کل استاندارد البرز با بکارگیری تمام امکانات در راستای حمایت از حقوق شهروندان با متخلفان برخورد قانونی کرده و می کند.
شکرالهی با اشاره به اینکه وسائل سنجش(ترازوها) و باسکول های مورد استفاده در داد و ستد عمومی و باسکول های وسائل نقلیه چرخ دار جاده ای مشمول استاندارد اجباری است اظهار کرد : این اداره کل ضمن آنکه وسائل سنجش را هر ساله مورد آزمون دوره ای قرار می دهد بصورت متناوب نیز در بازدید های سرزده صحت عملکرد ترازوها و وسائل سنجش را مورد بررسی قرار داده تا از رعایت حقوق شهروندان اطمینان حاصل نماید.
شکرالهی با هشدار به فروشندگان ترازوها و باسکولهای غیر استاندارد گفت: هرگونه تولید ، تمرکز ، توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین تراز استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع بوده و این اداره کل ضمن جمع آوری محصولات غیر استاندارد از بازار نسبت به معرفی متخلفان به مراجع صالح قضایی اقدام می نماید.
وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده و اعلام هر نوع تخلف در خصوص وسایل توزین می توانند با شماره تلفن 1517 تماس بگیرند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =