مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: در استان همدان 3 هزار و 500 نابینا شناسایی شده که از این تعداد 2 هزار و 800 نفر مرد هستند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ به مناسبت 24 مهر "روز جهانی عصای سفید" مراسمی با شعار همبستگی جامعه با دلهای روشن و دستان بینا در همدان برگزار شد.

الوند، مدیرکل بهزیستی استان همدان در این مراسم با اعلام مطلب فوق و اینکه در اعتبارات استانی امسال برای تهیه وسایل مورد نیاز نابینایان 45 درصد نسبت به سال قبل افزایش اعتبار داشته ایم گفت: کمک هزینه های تحصیلی دانشجویان از ابتدای سال تا کنون به طور کامل پرداخت شده است.

احمد زارعی، سرپرست انجمن روشندلان همدان نیز با اشاره به اینکه چند سال باید طول بکشد تا مشکل مسکن مهر روشندلان حل شود، گفت: مشکل مسکن مهر روشندلان در همدان جدی است.

سرپرست انجمن روشندلان همدان با بیان اینکه طی ایام محرم در چند مرحله فراخوان شرکت روشندلان در مراسم عزاداری و نذری را در برنامه داشتیم، افزود: مشکلات قشر نابینایان بسیار است و اگر جامعه هدف را گروه‌بندی کنیم به چهار یا پنج گروه تقسیم می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به مشکل اشتغال این قشر از جامعه، گفت: مشکل مسکن مهر آنها جدی است و واقعاً حقوق آنها در این زمینه تضییع می‌شود.

وی با تاکید به مشکل اشتغال روشندلان افزود: اگر مسؤولان کمی به این امر توجه داشته باشند، مشکل اشتغال این قشر نیز حل خواهد شد.

سرپرست انجمن روشندلان همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری و سران سه قوه برای حل مشکلات روشندلان تاکید دارند پس چرا باید کوتاهی شود؟ گفت: قبلاً اتفاق خوبی افتاد و در بخش تلفنخانه ادارات از روشندلان به کار گرفته شد اما اکنون از افرادی عادی استفاده می‌شود.


زارعی با بیان اینکه اگر از افراد کم بینا نیز در سایر بخش‌ها استفاده شود در حل مشکل موثر است، خاطرنشان کرد: در رابطه با مناسب‌سازی معابر اقداماتی در حال انجام است اما روند آن نیز کند است.

وی با بیان اینکه پیاده‎روهای همدان مناسب سازی نشده است، افزود: در پیاده‌روها خط مخصوص نابینا ایجاد شده که نمی‌شود به آن اعتماد کرد چراکه وقتی راه می‌رویم به مانع برخورد می‌کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =