ایلنا نوشت: دبیرکل جامعه اصناف گفت: جلیلی و امثال او مهره‌هایی هستند که امکان طرح مجدد آن‌ها در جریان اصولگرا وجود ندارد.

احمد کریمی اصفهانی با اشاره به انتخابات سال ۹۶ عنوان کرد: در مورد انتخابات ریاست جمهوری کاندیداهای زیادی مطرح هستند، برای همین جریان اصولگرا در این مورد هنوز به جمع‌بندی نرسیده است. با توجه به اینکه سیاست‌های کلی انتخابات توسط رهبری اخیرا ابلاغ شد، لازم است تا بررسی‌های مجددی در مورد مصادیق انتخاباتی و تطبیق آن‌ها با سیاست‌های کلی رهبری صورت گیرد.

او افزود: درحال حاضر در حال بررسی کاندیدا‌ها هستیم. اما مطرح کردن نام افراد باعث تخریب آن‌ها می‌شود برای همین لازم است همه جناح‌ها این مساله را مورد تاکید قرار دهند که به جای تخریب دیگران توانمندی‌های خود را اعلام کنند. از سوی دیگر بهتر است کاندیدایی که مطرح می‌شود تا حدودی همکاران آینده خود را معرفی کند تا احزاب و گروه‌ها بهتر بتوانند در مورد او به جمع‌بندی برسند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه کار بررسی کاندیدا‌ها در میان اصولگریان نیز آغاز شده است، گفت: در مورد انتخابات شورای شهر تقریبا در مورد افراد به جمع‌بندی رسیده‌ایم اما در مورد ریاست‌جمهوری هنوز جمع بندی‌های لازم صورت نگرفته است.

کریمی‌اصفهانی با اشاره به اینکه یک رییس‌جمهور علاوه بر توانمدی‌های لازم باید قدرت تحمل هم داشته باشد، گفت: اکثر روسای جمهوری که تاکنون آمده‌اند، در عرصه عمل خیلی تحمل نقد و مخالفت را نداشتند. برای همین باید تلاش کنیم سعه‌صدر لازم را داشته باشیم؛ چراکه این یکی از ویژگی‌های یک رییس‌جمهور است.

او ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که ریاست‌جمهوری در ایران دو دوره‌ای است و اغلب روسای‌جمهور وقتی دوره اول سپری می‌شود در فکر آرای دوره دوم خود هستند، برای همین از واقعیت‌ها دور می‌شوند در حالی که ۸ سال زمان کمی برای انجام وعده‌ها نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از عملکرد دولت گذشته گفت: یارانه نقدی یکی از کارهای بسیار غلطی بود که انجام شد و دولت‌های بعدی به دلیل اینکه رای آوری‌شان کاسته نشود، نمی‌توانند آن را حذف کنند. در این میان برخی هم وعده یارانه بیشتر را می‌دهند در حالی که هر کسی چنین وعده‌ای بدهد، خائن به این مملکت است؛ چراکه نمی‌توانیم هر روز نظام را بدهکار‌تر کنیم.

او خاطرنشان کرد: معتقدم باید در این مورد که بالاخره کشور به صورت پارلمانی یا ریاستی اداره شود، بحث صورت گیرد. ما باید دولتی داشته باشیم که دائما پاسخگو باشد. دولت‌های نهم و دهم به بیش از ۹ هزار قانون اصلا عمل نکرد. اگر نظام پارلمانی وجود داشته باشد، دولت پاسخگو‌تر می‌شود. از سوی دیگر باید در قوانین نیز دقت کنیم. متاسفانه در کشور ما سیستم تشویق و تنبیه جایی ندارد به گونه‌ای که دولت نهم و دهم به این مملکت خیانت کرد و کسی نتوانست بگوید بالای چشم این دولت‌ ابروست.

کریمی‌اصفهانی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد اصولگرایان از گزینه جلیلی برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند، گفت: اگر جلیلی رای داشت در انتخابات گذشته این رای را کسب کرده بود. جلیلی و امثال او مهره‌هایی هستند که امکان طرح مجدد آن‌ها در جریان اصولگرا وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در ‌‌نهایت اصولگرایان با پایداری‌ها به تعامل خواهند رسید، گفت: تقریبا می‌توان گفت آقای جلیلی در انتخابات گذشته هم گزینه پایداری و ایثارگران بود و مردم با انتخاب خود نشان دادند اقبالی به این تندرویی‌ها ندارند. برای همین به نظر می‌رسد، تعامل جامعه روحانیت و جامعه مدرسین با پایداری‌ها و ایثارگران منتفی است.

کریمی اصفهانی در پایان در پاسخ به این سوال که موانع رسیدن اصولگرایان به ائتلاف چه خواهد بود، گفت: بدون شک کسانی که تندروی می‌کنند واز اعتدال خارج هستند از موانع رسیدن به ائتلاف در هر جریانی محسوب می‌شوند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =