ایرنا نوشت: در عملیات آزاد سازی موصل که از اولین ساعات بامداد امروز دوشنبه آغاز شده، نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند

در عملیات آزاد سازی موصل که از اولین ساعات بامداد امروز دوشنبه آغاز شده، نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند و نیروهای واکنش سریع نیز به 6 کیلومتری جنوب این شهر رسیدند و الحشد الشعبی نیز اعلام کرد برای اولین بار از موشک های لرزاننده در جنگ علیه داعش استفاده کرده است.

به گزارش ایرنا، ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی عملیات مشترک موصل در بیانیه های کوتاهی اعلام کرد که عملیات موصل با گلوله باران گسترده مواضع گروه تروریستی داعش در شمال و جنوب موصل آغاز شده است.
در این گلوله باران خطوط دفاعی داعش در مناطق 'بادوش'، 'برطله'، 'الحمدانیه'،
'الحود' و 'الحضر' با توپ های متوسط و دور زن مورد هدف قرار گرفت و در محور سد موصل در شمال این شهر نیز به دلیل نابودی خطوط دفاعی داعش، عناصر این گروه تروریستی دچار سردرگمی شده و مواضع خود را رها کرده اند.
براساس آخرین گزارش ها، نیروهای واکنش سریع ارتش عراق به 6 کیلومتری جنوب شهر موصل رسیدند.
براساس گزارش های ستاد تبلیغات جنگ عراق که به صورت مستمر بیانیه های کوتاه از روند عملیات موصل منتشر می کند، پیشروی نیروهای عراقی در محورهای شمالی و جنوبی به سرعت در حال انجام است.
طبق آخرین گزارش ها، نیروهای عراقی تاکنون 17 روستا را در مناطق حومه موصل از چنگال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.
از طرفی ستاد تبلیغات جنگ تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که این گروه مردمی به طور عملی وارد نبرد شده و در اولین گام، اقدام به برداشتن خاکریزهای دفاعی گروه تروریستی داعش در حومه موصل کرده است.
ستاد تبلیغات جنگ الحشد الشعبی بامداد امروز دوشنبه اعلام کرد که برای اولین بار در این عملیات از موشک های لرزاننده برای نابودی مواضع دفاعی و خندق های زیر زمینی داعش بهره بردند.
این موشک ها تا شعاع یک کیلومتری تمامی تله ها و مین های کار گذاشته شده را با قدرت تخریبی بالا نابود می کند و کانال ها و سنگرهای زیر زمینی را منهدم می کند.
این درحالیست که نیروهای مشترک پیشمرگ کرد و ارتش عراق از سمت 'خازر' (37 کیلومتری شمال شرق موصل) پیشروی را آغاز کرده و قرار است که در مرحله اول این نیروها به حومه 'بعشیقه' در شمال موصل برسند.
از محور جنوبی نیز نیروهای پلیس روستای 'نایف' را آزاد کرده و در حال پیشروی برای آزادی روستای 'نجمه' هستند و در محور شرقی روستاهای العباسی و الخضر به دست نیروهای عراق آزاد شد.
همزمان با این گزارش ها، ستاد تبلیغات جنگ عراق از درگیری بین مردم موصل با عناصر موسوم به پلیس داعش در داخل و حومه این شهر خبر داد و گفته می شود که شدت این درگیری ها در مناطق 'باب الجدید' و 'حمام العلیل' است.
همچنین گزارش ها از داخل موصل حاکی است که خانواده های سرکردگان داعش در حال یافتن راهی برای فرار از داخل شهر هستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 8
    وقتی بی عرضگی را در عراقی ها آدم می بینه حالش همانطور که داعش آمدند سربازها رفتند شما وای نایستید برید تا آنها برند مقاومت بسیار اندک خواهد بود در مقایسه با فلوجه و تکریت و انبار مهم سوریه است بدون سوریه امن عراق در موصل دوام نخواهد آورد ایست بازرسی چند مرحاله در فواصل 30 متر بگذارند تا تلفات انتحاری ها بی نهایت نشه اندک بشه بتن بگذارید تا کسی به صورت انتحاری فرار نکنه حلب را وقتی پوتین همه نوع هزینه را جهت تاثیر گذاری در انتخابات آمریکا می پردازد دس دس نکنید کار سوریه تمام کنید تا از غم ای کاش ها چشم تن کبود نشه و کاسه چ کنم چکنم دست تون نکیرید
  • بی نام RU ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    از این موشک ها نمیشه برای مین روبی مناطق الوده به مین در نواحی غربی کشور استفاده کرد
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    در موشک های دریایی از رد یاب های مکانیکی استفاده کنید کارت اکترونیکی را قفل می کنند ناو ها فضا پیما با ارابه جهت یاب مکنیکی سانتی متری در همان فرودگاه می شینه پس همه موشک ها دریایی چهت یاب مکانیکی استفاده کنید
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    7 0
    به امید نابودی جهل و خشونت
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    6 0
    به امید موفقیت. تا موصل آزاد بشه باز ما هزار بار می می ریم و زنده می شیم.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    6 0
    اگر حین فرار داعشی جماعت را نزنند باعث میشه مثل وضعیت قانون بقای ماده و انرژی شود که از بین نمیرود ولی از محلی به محل دیگر جابجا میشود بشود.