شرکت خودروسازی رنو فرانسه با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در ساوه خودرو تولید می کنند.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، منصوری نماینده ساوه و زرندیه در نشستی که امروز دوشنبه 26 مهرماه با حضور مسوولان استانی به منظور بررسی زیرساخت های مورد نیاز برای عقد قرارداد با شرکت خودروسازی رنو فرانسه برگزار شد، گفت: استان مرکزی یک استان صنعتی است که بیشترین درآمد آن از همین راه حاصل می شود؛ لذا عقد قرارداد با شرکت رنو خیر و برکت برای کل استان است.
وی با بیان اینکه راه اندازی این شرکت در ساوه تصمیم درستی است که از سوی مسوولان شرکت رنو اتخاذ شده است، ابراز کرد: ساوه شهری استراتژیک از لحاظ جغرافیایی است که هیچ یک از شهرهای دیگر استان چنین ویژگی را ندارند.
منصوری با بیان اینکه ساوه بیش از 70 کیلومتر با فرودگاه امام خمینی (ره) فاصله ندارد و امید است که با راه اندازی خط متروی تهران به ساوه این فاصله به کمتر از نیم ساعت کاهش خواهد یافت.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت افزود: رنو مسئولیت کارخانه بن رو در اطراف ساوه را بر عهده خواهد گرفت و تا دو سال آینده خودروهای داستر جدید و سیمبل را در این کارخانه موتناژ می‌کند. پیش بینی می‌شود که خودروی رنو سیمبل با قیمت ۷۰ میلیون و رنو داستر جدید با قیمت ۱۰۰ میلیون به فروش برسد.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم از نظر آب، برق و گاز برای هرنوع سرمایه گذاری در ساوه فراهم است، عنوان کرد: با کلنگ زنی خط انتقال آب سد دز به ساوه مشکل اب در این شهر برطرف می شود.
منصوری ادامه داد: تمام امکانات برای عقد قرارداد با طرف مقابل فراهم می شود؛ ولی ما نیز از طرف مقابل انتظار داریم که نسبت به تعهدات پایبند باشند و پس مدتی کار را متوقف نکنند.
افشون، مدیر کل امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این جلسه، گفت: شرکت خودرو سازی رنو بهترین جانمایی را در کشور انجام داده است چراکه به علت موقعیت جغرافیایی دسترسی از این استان به استان های دیگر بسیار آسان است.
وی با تاکید براینکه مهترین هدف از عقد این قرارداد انتقال تکنولوژی های روز دنیا به کشور است، ابراز کرد: از مسوولان شرکت خودروسازی رنو نیز همین درخواست را داریم و این شرکت باید آخرین مدل خودرو را تولید کرده و در ظاهر خودروهای داخلی تغییر ایجاد کند.
میرزاخانی، مدیر کل اقتصاد و دارایی استان مرکزی نیز در این جلسه ، گفت: قرار است این سرمایه گذاری عظیم با مشارکت شرکت خودروسازی فرانسوی رنو و شرکت خودروسازی ایرانی ایدرو انجام شود.
وی با بیان اینکه تولید دو محصول جدید با طراحی های نوین حاصل این شراکت خواهد بود، ابراز کرد: بر اساس این توافق قرار است شرکت مشترک برای تولید محصولات تشکیل شود که ۴۰ درصد سهام آن متعلق به ایدرو و ۶۰ درصد آن متعلق به رنو خواهد بود.
میرزاخانی با اشاره به اینکه حجم تولید خودرو از طریق این شرکت 200 هزار خودرو در سال خواهد بود، ادامه داد: مقرر شده با بهرهمندی از تکنولوژی های نوین تولید 10 خودرو در ساعت ، به 30دستگاه و سپس 60 دستگاه در ساعت برسد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =