تسنیم نوشت:عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هیچ‌کس با مذاکره‌ای که حق را بیان کند و زیر بار ظلم نرود، مخالف نیست.

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز (دوشنبه، 26 مهر) در نشستی با موضوع حادثه عاشورا در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اظهارات برخی که بیان می‌کنند عاشورا درس مذاکره است، خاطرنشان کرد:باید از امام حسین(ع) و حادثه عاشورا درس مذاکره گرفت، اما امام حسین(ع) چه مذاکره‌ای کرد، امام حسین تا آخر بیان می‌کرد که شما قاتلید و این مسیری که ما می‌رویم راه حق است.

وی در ادامه افزود: کسی که سازش کرده باشد، سرش را بالای نیزه می‌برند و یا با خانواده و یارانش چنین می‌کنند؟ اگر نتیجه سازش این باشد، پس عدم سازش چیست؟

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: هیچ کس با مذاکره‌ای که حق را بیان کند و زیر بار ظلم نرود، مخالف نیست، اما مذاکره‌ای که آخر آن سازش و تسلیم و عبور از حقوق و عزت ملت باشد، این مشکل دارد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: مشکل مذاکره نیست، مشکل مفاد مذاکره است و نتیجه آن است.

وی ادامه داد: مذاکره‌ای که شما به تمام عهدهایی که بسته‌ای عمل کنی و طرف مقابل 10 درصد از آن عمل کند، نتیجه این مذاکره مشکل دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با طرح دو شیوه برای استناد به منابع، گفت: یک وقتی است که شما منافع و کار خود را می‌خواهید و به دنبال یک مؤیدی می‌گردید که کار خود را توجیه مذهبی کنید، این روش خیانت و تحریف است، اما یک وقتی است که می‌خواهید از دین، الگو بگیرید، حالاست که به سراغ قرآن و روایات می‌روید.

رحیم‌پور ازغدی همچنین درباره کسانی که حادثه عاشورا را مذاکره می‌دانند، اظهارکرد: کسانی که چنین اظهاراتی می‌کنند، عقب‌مانده‌اند.

وی با بیان اینکه از کربلا می‌شود صدها درس آموخت، تصریح کرد: فقط غصه خوردن برای کربلا مفهوم تشیع نیست، شیعه متحرک است و کنار امامش حرکت می‌کند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: تفاوت شیعه با غیرشیعه در حُبّ حسین(ع) و عزای حسین(ع) نیست، بلکه در مسئله امامت است؛ شیعه می‌گوید حسین(ع)، «امام» ماست.

۲۹۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =