نخستین طرح انجمن اولیاء - پشتیبانی در مدارس ناحیه  ۴ کرج آغاز شد

به گزارش ایرنا،مدیرآموزش و پرورش ناحیه 4 کرج گفت: نخستین طرح انجمن اولیاء - پشتیبانی با هدف تقویت ارتباط خانه و مدرسه در مدارس این ناحیه آغاز شد.

قاسم پوستین دوز افزود: این طرح به صورت آزمایشی در سال تحصیلی 96-95 به مناسبت هفته گرامیداشت پیوند در مدارس آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج عملیاتی شده است.
وی اظهار کرد: در قالب این طرح اعضای انجمن اولیاء با حضور روزانه در مدارس نقش یک معاون پشتیبانی افتخاری را بر عهده می گیرند و در امور مختلف به کارکنان مدارس کمک می کنند.
وی ارتباط مستمر اولیاء با مدارس، آگاه شدن از روند کاری روزانه امور آموزشی- تربیتی، ایجاد حس مشارکت جویی برای پاسخ دهی به نیازها ی مراکز آموزشگاهی، داشتن نظارت بیشتر بر عملکرد دانش آموزان و خدمات دهی به آنان را در مدارس از جمله اهداف دیگر این طرح ذکر کرد.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه 4 کرج از اداره و هدایت مدارس، ایجاد حس مسئولیت پذیری امور مدارس در اولیا، دادن آموزش عملی به دانش آموزان در زمینه نقش مهم اولیاء در نظام تعلیم و تربیت ، تقویت همکاری سایر اولیاء با معلمان ، مدیران و معاونان را از دیگر اهداف طرح انجمن اولیاء - پشتیبانی در مدارس این ناحیه برشمرد.
پوستین دوز گفت: در این طرح مهم اعضای انجمن اولیاء و مربیان هر کدام به تفکیک بر اساس جدول زمانبندی که با توجه به شرایط فردی - کاری خود تنظیم می کنند موظف به حضور در مدرسه می شوند تا در پست معاون پشتیبانی اولیاء که یک طرح ابتکاری - افتخاری از سوی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در البرز است ایفای نقش کنند.
وی در ادامه به جمعیت دانش آموزی 105 هزار نفری این ناحیه که بیشترین جمعیت دانش آموزی در استان البرز را تحت پوشش قرار دارد اشاره و خاطرنشان شد: انجمن اولیاء و مربیان بازوان توانمند مدارس هستند که با مشارکت خود بستر رشد کمی و کیفی امور مدارس را در یک سال تحصیلی رقم می زنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج ادامه داد: در پایان سال تحصیلی عملکرد اولیاء در این طرح از سوی یک تیم کارشناسی با محوریت کاری پست معاونت پشتیبانی افتخاری اولیاء در مدارس مورد ارزیابی قرار می گیرد.
پوستین دوز گفت: موفق عمل کردن انجمن اولیاء در این طرح به ویژه در ترویج فرهنگ حس مشارکتی و حضور پررنگ و مستمر آنان در کلاس های آموزش خانواده در مدارس موجب می شود تا این طرح در سال های آتی نیز در مدارس اجرا و تداوم پیدا کند.
وی از اعضای انجمن اولیاء مدارس این ناحیه خواستار همکاری فعال در این طرح ابتکاری که نتایج مثبت و ارزنده آن به فرزندانشان در مدارس بر می گردد شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج یادآورشد: مشارکت همه جانبه اولیای دانش آموزان با اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس و شرکت فعال آنان در کارگاه ها و نشست های آموزشی - تربیتی که در پایه های مختلف تحصیلی که متناسب با گروه سنی فرزندانشان در مدارس این ناحیه برگزار می شود شد.
پوستین دوز شرکت اولیاء دانش آموزان در برنامه های آموزشی - تربیتی مدارس را در کیفیت بخشی زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی آنان ، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ، تحکیم بنیان خانواده، ترویج فرهنگ غنی اسلامی و سبک زندگی ایرانی، کسب مهارت های زندگی ، کسب موفقیت و ایجاد فضایی آرام در خانه و مدرسه برای دانش آموزان تاثیرگذار دانست.
وی تاکیدکرد: انجمن اولیاء و مربیان درتحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نقش ویژه ای بر عهده دارند زیرا ما به دنبال این هستیم که با شناخت ویژگی های فکری،روحی،جسمی و نیازهای شخصیتی و هویتی آینده ایران در حوزه تعلیم و تربیت در راستای افق 1404 همانگونه که مقام عالی وزارت مطرح کرده اند طراحی و برنامه ریزی کنیم.

46

کد خبر 591385

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =