آزادی جلسه شورای شهر کرمان را غیر علنی کرد

پیام ما نوشت: پیشرفت 63 درصدی پروژه میدان آزادی کرمان، آن هم درحالی‌که قرارداد آن پس از گذشت یک سال از آغاز عملیات اجرایی هنوز نهایی نشده، موجب شد اعضای شورای شهر کرمان بیش از یک ساعت جلسه‌ای غیرعلنی برگزار کنند.

 در حالی اعضای شورا برای بررسی قرارداد پروژه آزادی جلسه غیرعلنی برگزار کردند که قرار است طبق گفته استاندار کرمان تا 22 بهمن این پروژه به پایان برسد. البته شهردار کرمان چندی پیش به ما گفت که پروژه آزادی تا عید 96 به‌طور کامل تمام می‌شود.

قرارداد نداشتن این پروژه مهم، در هفته‌های گذشته موجب اعتراض برخی اعضا شده بود و حتی در این راستا جلسه‌ای در دفتر سعید گیلانی، عضو شورای شهر، با نمایندگان قرارگاه خاتم (پیمانکار پروژه آزادی) و نمایندگان شهرداری برگزار شد اما نتیجه‌ای نداشت.

غیرعلنی بودن جلسه هم به پیشنهاد مشرفی، رییس شورا بوده و به گفته مؤمنی، ربانی زاده و پنجعلی زاده، همه اعضای شورا با این پیشنهاد مشرفی موافقت کرده‌اند.

رییس شورای شهر کرمان پس از پایان جلسه غیرعلنی و در جلسه علنی شورای شهر کرمان، به خبرنگاران گفت: «کلیاتی در ارتباط با قرارداد میدان آزادی در جلسه غیرعلنی مطرح شد. قرارداد کلی تا هفته آینده نهایی می‌شود. اصل اختلاف ‌نظر در قرارداد موضوع ضرایب پلوس و ضریب بالا سری بود که خوشبختانه در بحث این ضرایب، ضریب پلوس ۱.۳۳ و ضریب بالا سری 1.27 با ۹ رأی موافق و ۴ رأی مخالف نهایی شد. 2 نفر از اعضای شورا رأی ممتنع داده‌اند.» 

هزینه 300 میلیاردی برای سه تقاطع غیرهمسطح

بر اساس گفته یاسین پنجعلی زاده، پروژه آزادی بین 95 تا 105 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. قبلاً پیش‌بینی‌شده بود این پروژه بین 85 تا 90 میلیارد تومان هزینه داشته باشد. این عضو شورا  گفت: «برای سه تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی‌شده بود 240 میلیارد تومان نیاز داشته باشند اما مجموع هزینه‌ها به 300 میلیارد تومان می‌رسد. پرخرج‌ترین پل هم پل خلبان (هوانیروز) با 128 میلیارد تومان است.»

مشکلات مالی آرامستان جدید

در ادامه جلسه پنجعلی زاده از شهرداری خواست که برای حل مشکل منطقه سرآسیاب، برای این منطقه شهرداری یک ناحیه ایجاد کند. گیلانی پرسید با این کار هزینه اضافی برای شهرداری ایجاد نمی‌شود، پنجعلی زاده پاسخ داد از نیروهای مازاد استفاده شود. طبق گفته بابایی شهردار کرمان، از زمانی که وی شهردار شده، (حدود یک سال) نزدیک به 300 نفر بازنشست شده‌اند.

زهرا لری، عضو شورای شهر خبر داد که بنیاد شهید پیشنهاد ساخت پل عابر پیاده، روبروی درمانگاه جانبازان واقع در سه‌راه سیلو را داده است. این نهاد همچنین پیشنهاد داده 10 سال تابلوهای این پل را در اختیار داشته باشد.

منصور ایران‌منش، عضو شورای شهر کرمان هم از مشکلات مالی آرامستان جدید کرمان خبر داد. بابایی، شهردار کرمان هم گفت: «قبرهای سه‌طبقه در آرامستان جدید ساخته‌شده و پیش‌فروش می‌شود. موسسه اعتباری عسکریه هم غسالخانه‌ای تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان می‌سازد.»

هیأت رییسه کمیسیون‌ها بدون تغییر

 همچنین در خصوص کمیسیون‌های شورای شهر تصمیم‌گیری شد. طبق گفته رییس شورا، ترکیب این کمیسیون‌ها نسبت به سال سوم شورا تغییری نکرد. 

ترک جلسه شورا توسط گیلانی در اعتراض به شهردار

سعید گیلانی، عضو شورای شهر، در اعتراض به خوانده نشدن یک نامه در جلسه علنی، جلسه شورا را ترک کرد. این نامه یکی از مواردی بود که در جلسه غیرعلنی هم بر سر آن بحث شده بود. ماجرا ازاین‌قرار بود که به درخواست شورا، متن این نامه می‌بایست تغییر کند. گیلانی درخواست کرد نامه خوانده شود که بابایی، شهردار کرمان گفت «دادیم متن نامه را تغییر دهند.» گیلانی هم با گفتن اینکه «باید تغییرات نامه را بدانیم اما به نظر شما نامه را نمی‌آورید و اگر هم آوردند، دیگر اعضا آن را تائید کنند» جلسه را ترک کرد.

چند دقیقه پس از رفتن گیلانی، فردی از شهرداری نامه را برای بابایی آورد و او هم به مشرفی داد تا خوانده شود. در بخشی از این نامه آمده بود: «علیرغم دعوای شهرداری علیه آقای {...} در دادگستری، با توجه به سند رسمی شهرداری و کمیسیون ماده 100 پس ابلاغ تصمیم کمیسیون به مشاوران علیه پرونده ایشان توسط شهرداری منطقه 2 تکمیل و در حال ارسال به کمیسیون ماده 5 معماری و شهرسازی می‌باشد که به‌محض وصول نتیجه آن به شورا منعکس خواهد شد.»

بابایی پس از خواندن این نامه گفت که «فردی که زمین را تصاحب کرده از این زمین به‌عنوان پارکینگ ماشین‌های سنگین استفاده می‌کند.»

ربانی زاده سخنگوی شورای شهر کرمان هم در این خصوص  گفت: «فردی ادعا دارد مالکیت زمینی که شهرداری آن را متعلق به خود می‌داند، با اوست. قرار شده از طریق مجاری قانونی، به این ماجرا رسیدگی شود.»

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =