ایسنا نوشت: کارشناسان معتقدند با وجود افزایش موارد ابتلا به سرطان پانکراس، آگاهی‌ها از این بیماری همچنان به نسبت پایین است.

 کارشناسان حاضر در کنفرانس علم مطالعه دستگاه گوارش در وین اتریش گفتند: پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های آینده حدود ۱۰۰ هزار نفر در اروپا به سرطان پانکراس مبتلا شوند و از تعداد مبتلایان به سرطان پستان که برآورد می‌شود حدود ۹۰ هزار نفر باشد، سبقت بگیرد.

«فیم هارینک» از مرکز پزشکی اراسموس در هلند گفت: بیش از ۸۰ درصد موارد مبتلایان به سرطان پانکراس، زمانی متوجه این بیماری می‌شوند که به مرحله پیشرفته رسیده است، زیرا علائم این بیماری خیلی دیر ظاهر می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود تعداد مبتلایان به سرطان پانکراس در آمریکا از ۴۰ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۰ به ۷۰ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد. همچنین نرخ مرگ و میر ناشی از این سرطان پس از سرطان ریه در رتبه دوم قرار دارد. امروزه این دو نوع سرطان جزو بیماری‌هایی هستند که به سختی درمان می‌شوند.

 تاکنون علت دقیق سرطان پانکراس مشخص نشده؛ اگرچه التهاب مزمن موضعی خطر این بیماری را افزایش می‌دهد. همچنین التهاب لثه در کنار ترکیبی از بیماری‌ها همچون دیابت، چاقی، فشار خون بالا و مصرف سیگار می‌تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =