ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا با حمایت از تظاهرات مردم علیه ترامپ این اعتراضات را نشانه نگرانی مردم نسبت به اظهارات ترامپ در رقابت های انتخاباتی دانست و گفت که حاضر نیست از آن ها بخواهد دست از این اعتراضات بردارند.

باراک اوباما روز پنجشنبه در دیدار با انکلا مرکل صدر اعظم آلمان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که آیا حاضر است از مخالفان ترامپ بخواهد که دست از تظاهرات بردارند، گفت:خود من در طول 8 سال ریاست جمهوری ام مورد اعتراضاتی از این دست قرار گرفته ام و گمان نمی کنم هیچ رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا با چنین اعتراضاتی مواجه نشده باشد.

اوباما ، معترضین به ترامپ را مردمی توصیف کرد که نگران مسائلی هستند که ترامپ در طول مبارزه تبلیغی به آن ها پرداخت و با بیان این که آزادی بیان در دموکراسی آمریکا یک رکن اصلی محسوب می شود و حاضر نیست آن ها را دعوت به سکوت کند.
این در حالی است که ترامپ و اطرافیان او ، مخالفان را تظاهرکنندگان حرفه ای خطاب کرده و گفته اند که این عده به تحریک رسانه های آمریکایی و با گرفتن پول به تظاهرات دست می زنند.

این نخستین باری است که اوباما از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات این کشور بطور مفصل و گسترده و با لحنی جانب دارانه به موضوع تظاهرات اعتراضی مردم کشورش علیه او پرداخته است.

ترامپ در سومین روز پیروزی خود در انتخابات آمریکا در پیامی توئیتری معترضین را بباد انتقاد گرفت و در مورد آن ها نوشت: درحالی که من در یک انتخابات پیروز شده ام. حالا تظاهر کنندگان حرفه ای به تحریک رسانه ها دست به اعتراض زدند و این بسیار غیر منصفانه است.
به گزارش منابع آگاه و رسانه های آمریکایی، تیم ترامپ هنوز نتوانسته است مدارکی را دال بر این که تظاهرکنندگان آمریکایی با دریافت پول به این کار وادار شده اند، ارائه بدهند.

رئیس سابق کمپین ترامپ به امید فرونشاندن این اعتراضات که آشکارا لطمه سنگینی به اعتبار رئیس جمهوری آینده آمریکا درآستانه ورودش به کاخ سفید وارد خواهد کرد، روز گذشته بصراحت از اوباما و هیلاری کلینتون رقیب سابق ترامپ خواست تا تظاهر کنندگان را دعوت به سکوت کنند.

کلینتون نیز روز گذشته در پی سکوت طولانی بعد از شکست در انتخابات ، در یک سخنرانی ضمن دلگرمی دادن به حامیان خود از آن ها خواست که امید خود را از دست ندهند و ازتلاش دست برندارند که این سخنان به گفته کارشناسان و فعالان سیاسی به معنای ترغیب معترضین به ادامه اعتراضات آن ها تعبیر شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =