مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بازگشت بیش از ۲٨۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومي سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ، علي يزداني در مراسم افتتاح پروژه‌هاي عمراني شهرك صنعتي غذايي بهار استان همدان با بيان اينكه اداره كشور در سال گذشته با يك چهارم درآمدهاي نفتي گذشته بسيار دشوار بود، اظهار كرد:‌ با وجود اينكه هشت ماه از برجام مي‌گذرد اما تطبيق دادن وضعيت كشور با شرايط جهاني زمان‌بر است.

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با اشاره به اينكه مسئولان عالي رتبه كشورو تحليل گران معتقدند كه در سال جاري با همگرايي، همدلي و تلاشي كه در كشور رخ داده رشد اقتصادي كشور به بيش از 5 درصد خواهد رسيد، افزود: اين در حالي است كه وقتي دولت يازدهم سكان هدايت كشور را تحويل گرفت نرخ رشد اقتصادي كشور بيش از منفي  6  درصد بود.

يزداني با بيان اينكه براي افزايش هر يك درصد نرخ از نظر ميزان سرمايه گذاري و فراهم شدن ابزار لازم براي حركت، تلاش وافر و برنامه ريزي بسياري نياز است، تصريح كرد: با وجود همه محدويت‌هاي سرمايه گذاري، در دولت يازدهم تنها در داخل شهرك‌هاي صنعتي بيش از 7 هزار و 83 واحد صنعتي به بهره برداري رسيد و بيش از 2 هزار و 800 واحد توليدی به چرخه توليد بازگشته است.

وي با اشاره به اينكه در سال جاري با وجود محدويت منابع بانكي تا دو روز قبل در قالب طرح رونق  بيش از 5 هزارو 300 بنگاه توليدي در بانك‌ها قرارداد دريافت تسهيلات منعقد كردند، ادامه داد: امسال به دليل اهميت فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري ، تأكيدات رياست محترم جمهوري و باتوجه به مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتي ، بانك‌ها و بسياري از دستگاه‌هاي ديگر بر خلاف رويه گذشته وارد ميدان شدند.

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با بيان اينكه بانك بدون توجه به چك برگشتي، معوقات بانكي و ده ها موارد دیگر به صنعتگران تسهيلات پرداخت مي‌كند كه زمان مي‌برد، تصريح كرد: استان همدان از جمله استان‌هاي خوب در حوزه اجراي مصوبات ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي است. 

يزداني با اشاره به اينكه عزم جدي براي ايجاد رونق در كشور است، خاطرنشان کرد: در اين دولت دسترسي آزاد عموم جامعه به اطلاعات تصويب و ابلاغ شده است. 

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند شرکت شهرکهای صنعتی یکی از استانها RO ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    1 0
    بشنو و باور نکن