استاندار آذربایجان غربی گفت: دل بستن به سیستم بانکی با توجه به عملکرد کنونی بانک ها برای سرمایه گذاری موفقیتی بهمراه نداشته است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت جمعه شب در نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مسئولین آذربایجان غربی و اعضای اتاق بازرگانی ارومیه گفت: استان از نظر شاخص های توسعه من جمله سلامت، سواد و درآمد سرانه جزو استان های ضعیف کشور به شمار می رود در حالیکه درآمد سرانه مردم هم در آذربایجان غربی نسبت به کشور پائین است.
وی افزود: با توجه به غالب شغل مردم استان که کشاورزی است و تورم بالاتر از تورم کشوری به موازات آن شاهد درآمد کمتر مردم آذربایجان غربی در مقایسه با میانگین کشوری هستیم.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی در استان به حدی بود که در ابتدای کار دولت یازدهم، بیش از ۲ میلیون نفر در استان آذربایجان غربی برای سهام عدالت ثبت نام کردند که نشان از وخامت اوضاع اقتصادی در استان داشت.
سعادت گفت: سرمایه گذاری بویژه از سوی بخش خصوصی یکی از راه های بهبود اوضاع اقتصادی به شمار می رود ضمن اینکه ما سرمایه گذار صنعتی دولتی مناسبی هم در آذربایجان غربی نداشته ایم.
وی اضافه کرد: برای این منظور ایجاد امنیت اقتصادی برای جلب سرمایه گذاران ضروری است که متاسفانه تاکنون این امر صورت نگرفته و سرمایه گذاران داخلی و خارجی راغب به حضور نیستند.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: سیستم بانکی برای تقویت بخش اقتصادی و بویژه کمک به سرمایه گذاران میتواند کمک حال باشد ولی بدلیل تلاش برای وصول مطالبات خود و عدم حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری گام برداشته است و تاکنون موفقیتی از همراهی سیستم بانکی از واحدهای تولیدی بدست نیاورده ایم.
سعادت اضافه کرد: باید برای کمک به بخش تولید سازوکار مناسبی برای سیستم بانکی و ایجاد امنیت اقتصادی فراهم شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =