۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۰

قلعه نویی نماد مربیان معترض به داوری های لیگ برتر شد. این لقبی بود که ساعتی قبل شریفی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به سرمربی استقلال داد. قلعه نویی ظهر امروز به کمیته انضباطی رفت.

او که در بازی با فولاد به شدت از عملکرد داور بازی انتقاد کرده بود برای پاسخگویی به نحوه برخوردش با داور به این جلسه رفت اما کمیته داوران برای اینکه یک طرفه به قاضی نرفته باشد از مسعود عنایت رئیس کمیته داوران هم خواسته بود که در این نشست حاضر باشد. جلسه ای که دستور کارش عوض شده و نشست هم اندیشی شده بود برای حل مشکلات دامنه دار داوری در لیگ برتر که هر هفته صدای تیمی را در می آورد.
در پایان این نشست مجتبی شریفی گفت:« نشست بسیار مفیدی داشتیم، البته پیش از این تنها مربی یا بازیکن را به جلسه دعوت می‌کردیم و نتیجه‌ی این نشست تنها عاید آن ها می‌شد اما این بار تلاش کردیم تا با دعوت از عنایت رییس کمیته داوران و همچنین قلعه‌نویی به عنوان نماد مربیان معترض از راهکارها و نظرات آنها باخبر شویم. » او در همین گفت و گو جمله ای قصار هم درباره قلعه نویی به کار برد؛« قلعه‌نویی به عنوان نماد مربیان معترض در کمیته انضباطی حاضر شد. »
  دستور کار اصلی این جلسه حل اختلافات و البته یافتن راهکار بوده  است؛« خوشبختانه این جلسه صحبت‌های خوب و مفیدی داشت، ضمن آن که مربیان هم اعتراضاتی داشتند که ما نیز تلاش می‌کنیم با توجه به این اعتراض‌ها و همچنین برخی اشتباهات ابهامات را برطرف کنیم.
  با توجه به این که خطاهای فنی داوران به کمیته داوران مربوط می‌شود و تنها سایر مسایل انضباطی در این باره به کمیته انضباطی ارتباط پیدا می‌کند و همچنین به دلیل وجود برخی ابهامات در این زمینه به دنبال آن هستیم تا در اساسنامه جدید انضباطی ماده‌ای را تدوین کنیم تا بتوانیم در امر داوری‌ها هم وارد شویم.»
  به نظر می رسد این جلسه  اثرگذار بوده چون قلعه نویی که پس از جلسه اطمینان داشت خطر محرومیت تهدیدش نمی کند گفت:« امیدوارم نتایج این جلسه به سود فوتبال باشد. اطمینان دارم که داوری فوتبال ما سلامت است و با وجود تمامی اشتباهاتی که وجود دارد اما داوران وظیفه‌شناس و سلامتی داریم. من معتقدم در حق داوران فوتبال ایران اجحاف شده است و دلیل آن هم مساله دستمزد داوران است که بارها آن را عنوان کرده‌ام .»
باز هم حاصل نشست داوری همان مسئله حقوق ها بوده. قلعه نویی در این باره می گوید:« در حالی که یک بازیکن یا یک مربی دستمزدهایی بالایی می‌گیرند اما دستمزد داوران بسیار کمتر از آنهاست.امیدوارم مطالب مطرح شده در این نشست تنها در حد حرف نباشد و مسوولین مربوطه به آن عمل کنند.»
 و شریفی درباره دستمزدها گفت:« با این حال نباید فراموش کرد که یک داور برای قضاوت یک مسابقه 200 هزار تومان می‌گیرد و به نوعی قضاوت شغل دوم داوران حساب می‌شود. حال اگر بخواهیم داوری را به خاطر اشتباهش 5 میلیون تومان جریمه کنیم او با توجه به دستمزد 200 هزار تومانی باید درآمد سالانه شغل نخستش را جمع کند تا بتواند جریمه کمیته انضباطی را پرداخت کند، به همین دلیل ما دنبال آن هستیم تا با برطرف کردن این ابهامات و ایجاد شرایط جدید در آیین‌نامه این مشکلات را برطرف کنیم. »
 اما ختم ماجرا از زبان قلعه نویی که نشان از مثبت بودن نشست دارد:« ما مربیان باید کمی بیشتر ملاحظه داوران را بکنیم چرا که یک مربی برای آ‌نالیز حریف خود زمان زیادی دارد اما داوران باید تنها در یک لحظه تصمیم بگیرند، به همین دلیل باید به آنها فرصت بیشتری بدهیم. »

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =