۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان گفت: با توجه به کاهش 99 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته، امسال سعی کردیم از رودخانه عباس‌آباد در فصل پاییز 150 لیتر در ثانیه آب برداشت کرده و به مخزن لوناپارک اضافه کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سید هادی حسینی‌بیدار، در حاشیه بازدید از عملیات لایروبی استخر عباس‌آباد همدان و در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق افزود: هر سال در فصول غیر زراعی آب‌هایی که از رودخانه عباس‌آباد و خاکو جاری می‌شود، برای آب شرب استفاده می شود.


مدیرعامل آبفا همدان با اعلام اینکه چاه‌های ما افت شدید پیدا کرده و از 89 چاه تنها 350 لیتر آب استحصال می‌شود، گفت: در گذشته یک‌هزار و 200 لیتر آب برداشت می‌شد که چاه‌های آب افت شدید پیدا کرده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر از سد اکباتان تقریباً 200 لیتر در ثانیه آب به بخش ینگیجه انتقال یافته و از آنجا به مرکز شهر انتقال می‌یابد.

حسینی‌بیدار افزود: با به مدار آمدن رودخانه عباس‌آباد سعی می‌کنیم آب با کیفیت، به صورت گندزدایی شده و با استفاده از 12 حلقه فیلتر شنی تند، تصفیه و کلرزنی شده و داخل مخزن لوناپارک هدایت شود.

وی اضافه کرد: آب رودخانه عباس‌آباد با آب‌هایی که از داخل چاه‌ها استحصال می‌شود، تلفیق شده و وارد مدار می‌شود که علاوه بر کیفیت موجب کاهش برداشت 150 لیتر در ثانیه آب از سد اکباتان شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =