ایران نوشت:یک قلاده پلنگ با حمله به چوپان جوان در روستای «پاسنگ بالا» از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش وی را بشدت زخمی کرد.

 به دنبال این حادثه که عصرجمعه رخ داد مرد چوپان-موسی الرضا سایری 23 ساله- پس ازانتقال به روستا، ازسوی امدادگران اورژانس 115 «آق قمیش» به بیمارستان محمد رسول‌الله(ص) شهرستان کلاله اعزام‌شد.رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های مینودشت و گالیکش دراین باره گفت: طبق اطلاعات اولیه، پلنگ ابتدا به سگ گله حمله کرد و همان موقع چوپان جوان برای نجات سگش به پلنگ حمله ورشد که ناگهان جدال سختی میان او و حیوان وحشی درگرفت.
محمددردی آق آتابای خاطرنشان کرد: کارشناسان محیط زیست برای بررسی دقیق موضوع به منطقه اعزام شدند و نسبت به تهیه گزارش تکمیلی اقدام خواهند کرد.
به گفته وی، حمله پلنگ به انسان زمانی رخ می‌دهد که انسان‌ها وارد حریم و محدوده زیستگاه طبیعی این حیوان شوند.حال آنکه با نزدیک شدن به فصل زمستان که فصل جفت‌گیری پلنگ‌هاست این حیوان به دلیل سردی هوا و نیزکمبود شدید غذا به سمت پایین‌دست می‌آید.اما مردم باید بدانند چنانچه مزاحمتی برای پلنگ ایجاد نشود، هیچ حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

 

47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    30 1
    بالاخره متوجه نشدیم اگر با پلنگ برخورد کردیم چه کنیم که زنده بمانیم ، باورش برای من کمی سخت است که جناب پلنگ آنقدر متمدن شده باشد که صرفا اگر مزاحمت برایش فراهم نشود خطری برای ما نداشته باشد ، و دیگر اینکه به نظر شما چطور میشود به پلنگی که غرش کان به طرفمان می آید ثابت کنیم که قصد ایجاد مزاحمت برای او نداشته ایم ؟ یعنی واقعا پلنگ ها اینقدر اهل تساهل و تسامح شده اند و به گفتمان سازنده روی آورده اند ؟ اگر واقعا اینطور باشد که از خیلی ها جلو افتاده اند . زنده باد پلنگ
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    15 0
    خوب حالا باید چیکار کنیم؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    15 1
    امیدوارم دوباره خبر پلنگ کشی وانتقام گیری از پلنگ پیش نیاد و محیط بانان چوپانان محلی را از زیستگاهها و نحوه مواجهه با آن اگاه کنند و سازمانهای بیمه گر نیز خسارت های احتمالی ناشی از حمله این دسته از حیوانات را برای اهالی زیان دیده جبران کنند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    12 1
    بهتره چوپانها مقداری ادویه جات و پودر فلفل تند همراه داشته باشند.پاشاندن آنها در هوا باعث فرار حیوانات درنده خواهد شد.به پلنگ درحال انقراض هم آسیبی وارد نخواهد شد.
  • علی A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    17 3
    متاسفانه این چوپانها سالیانه تعداد زیادی از این مخلوقات رو نابود میکنن . با ورود به منطقه زیستیه این جانداران باعث این اتفاق ها میشن و خودشون حسابی کار بلد هستن برا نابودی این موجودات نیاز نیست کار یادشون بدید