در حالی که ۱۶ روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده ستاد مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ اذعان کرده که او از رقیب دمکرات خود عقب است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری بی بی سی، کلی‌ان کانوی مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه گفت: "ما عقب هستیم. خانم کلینتون برتری هایی دارد. اما مایوس نمی شویم. می دانیم که می توانیم برنده انتخابات شویم."

ترامپ که همواره با اعتماد زیاد درباره آینده اش در انتخابات حرف می زند روز جمعه در اظهار نظری نادر احتمال شکست را مطرح کرده بود.

نظرسنجی های تازه حاکیست که خانم کلینتون در سطح ملی و در مجموع ایالت هایی که در انتخابات سرنوشت ساز خواهند بود فاصله قابل توجهی از رقیب دارد. ستاد مبارزات خانم کلینتون پیش بینی کرده که این از نظر مشارکت "بزرگترین انتخابات در تاریخ آمریکا باشد."

نظرسنجی در ایالت هایی مثل یوتا و آریزونا که به طور سنتی به جمهوری خواهان رای می دهند نشان می دهد که این ایالت ها می تواند برای اولین بار پس از چند دهه نصیب دمکرات ها شود.

این تغییر در نقشه انتخاباتی آمریکا باعث شده اردوی مبارزاتی خانم کلینتون با تغییر استراتژی پول بیشتری در این ایالات خرج کند تا شاید دمکرات هایی که برای کسب کرسی های سنا و مجلس نمایندگان رقابت می کنند شانس بهتری داشته باشند.

خانم کلینتون گفته که از این پس حتی فکر پاسخ دادن به حملات ترامپ را نخواهد کرد و در عوض وقت خود را "صرف تاکید بر اهمیت انتخاب دمکرات ها در کنگره خواهد کرد."

مدیر ستاد مبارزات ترامپ گفت که ستاد رقیب برتری مالی بزرگی در صرف پول برای "تبلیغات منفی" دارد.

کلی‌ان کانوی گفت: "یک رئیس جمهور سابق که از قضا شوهر خانم کلینتون است برایش کمپین می کند. رئیس جمهور فعلی و همسرش، و معاون رئیس جمهور که همگی خیلی از خود کلینتون محبوب تر هستند برایش کمپین می کنند."

او افزود که وقتی "عمق حمایت" از آقای ترامپ را تشخیص بدهید می دانید که این انتخابات تمام شده نیست.

با این حال ترامپ روز جمعه در مورد چشم انداز باختن انتخابات حرف زد و گفت که "چه ببرد، چه ببازد و چه مساوی شود، از عملکرد خودش راضی خواهد بود."

ترامپ یک روز بعد در تجمعی در گتیزبرگ با اعلام برنامه ۱۰۰ اول ریاست جمهوری اش قول مهار لابی گری و مذاکرات تازه در زمینه مبادلات تجاری و تغییرات آب و هوایی را داد.

ترامپ در روزهای اخیر بار دیگر ادعاهای مربوط به "ناسالم بودن انتخابات" را تکرار کرده است.

اما پسرش اریک ترامپ یکشنبه گفت که اگر انتخابات "عادلانه" باشد پدرش نتیجه را خواهد پذیرفت.


قدم بعدی چیست؟

  •     دو نامزد ۱۶ روز باقی مانده تا انتخابات را صرف سرزدن به نقاط مختلف کشور برای جلب نظر رای دهندگان خواهند کرد.  می توان انتظار داشت بیشترین بازدیدها از ایالت های کلیدی مثل اوهایو، کارولینای شمالی، فلوریدا و پنسیلوانیا انجام شود
  •     رای دهندگان روز سه شنبه ۱۸ نوامبر برای انتخاب ۴۵ امین رئیس جمهور آمریکا پای صندوق ها خواهند رفت
  •     رئیس جمهور منتخب روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ سوگند خواهد خورد

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =