ایرنا نوشت: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمانی اعتیاد را به فقر نسبت می دادند اما اکنون شاهد آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری و تولیدی هستیم.

 انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در همایش فرصت ها و چالش های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت در دانشگاه علوم بهزیستی گفت: این مساله نشان می دهد که رویکرد و استراتژی‌ها باید تغییر کند تا بتوان آسیب‌های اجتماعی را کنترل کرد.

وی تاكيد کرد: همچنین زمانی علت درگیری زوج‌ها، نداشتن پول و امکانات بود اما امروز علل مختلف دیگری وجود دارد. آمار طلاق در شمال شهر تهران، یک طلاق به ازای هر 2.2 ازدواج و در روستاها، یک طلاق به ازای هر 6 ازدواج است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بيان اين كه زمانی آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر بود اما امروز علل دیگری نیز مانند فضای مجازی دارد، اضافه کرد: یکی از آثار فضای مجازی، کم شدن فضای گفت و گو در خانواده ها است و موجب بروز برخی موارد افسردگی، تغییرات رفتاری و تغییر سبک زندگی می شود.

وی در ادامه به اقدامات بهزیستی در خصوص پیشگیری از معلولیت اشاره کرد و گفت: این سازمان نسبت به تولد سالانه 30 هزار معلول احساس تکلیف می‌کند و در دو استان کرمان و یزد، غربالگری‌های ژنتیکی و مشاوره‌های ازدواج راه اندازی کردیم و در 29 استان دیگر، هر کدام در یک شهرستان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: تاکنون 40 هزار زوج در کشور تحت غربالگری ژنتیکی قرار گرفتند که 30 درصد آنها به مشاوره ژنتیکی و از این 30 درصد، 20 درصد آنان به آزمایش ژنتیکی نیاز داشتند.

محسنی بندپی اضافه کرد: امیدوارم طی پنج سال آینده، آسیب‌های اجتماعی کنترل شده و معلول‌زایی به کمترین میزان خود برسد.

نخستین همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت امروز در دانشگاه علوم بهزیستی آغاز شده و فردا به کار خود پایان خواهد داد.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =