۰ نفر
۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
پروژه جدید خالق «ارباب حلقه‌ها»

پیتر جکسون و گروه سازنده فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها»‌ و «هابیت» فیلم سینمایی بعدی خود را با اقتباس از رمان «موتورهای مرگبار» می‌سازند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این پروژه سینمایی پیتر جکسون، فرن ولش و فیلیپا بوینز فیلمنامه اثر را می‌نویسند و کارگردانی فیلم را کریستین ریور برعهده دارد.

ریور در طی ۲۵ سال گذشته همکاری نزدیکی با جکسون داشته است و برای نخستین بار بر صندلی کارگردانی یک فیلم بلند سینمایی تکیه می‌زند. ریور پیش از این در سال ۲۰۰۵ جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه سینمایی را برای فیلم «کینگ کنگ» از آن خود کرد. او در فیلم تازه اکران شده «اژدهای پیت» نیز دستیار کارگردان بود.

جکسون درباره ریور گفت:‌ «کریستین یکی از همکاران نزدیک من است. ترکیب احساسات و جلوه‌های ویژه خارق‌العاده، «موتورهای مرگبار» به پروژه‌ای مناسب برای آغاز کارگردانی ریور تبدیل می‌کند. نتیجه کار او با داستان بی‌نظیر فیلیپ ریو فیلمی ویژه و با اصالت می‌شود.»

جکسون و ولش سال ۲۰۰۱ امتیاز کتاب ریو را از انتشارات اسکولاستیک خریدند و از آن پس فکر ساخت فیلمی با اقتباس از آن را در سر می‌پرورانند.

داستان کتاب ریو هزاران سال پس از روزگار ما می‌گذرد. در آن دوران زمین با کمبود شدید منابع روبه‌رو است و شهرها بر وسائلی عظیم گرد جهان می‌گردند برای ادامه حیات یکدیگر را از بین می‌برند. در یکی از این شهرها تام نتسورثی با زنی مرموز آشنا می‌شود که زندگیش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

کتاب «موتورهای مرگبار» چندین جایزه جهانی از جمله جایزه ادبیات داستانی کودکان گاردین، جایزه کتاب لس‌آنجلس‌تایمز و جایزه کتاب سال بلو پیتر را از آن خود کرد.

جکسون علاوه بر نوشتن فیلمنامه در قامت یکی از تهیه‌کنندگان نیز در این پروژه سینمایی حضور دارد. این کارگردان پس از فیلم «کینگ کونگ» باز هم به استودیوی یونیورسال بازمی‌گردد. این نخستین بار است که جکسون در پروژه‌ای با حضور تیم سازنده فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» کارگردان نیست.

کار ساخت فیلم از سال ۲۰۱۷ در نیوزلند آغاز خواهد شد.

منبع:‌ ورایتی / ۲۴ اکتبر

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 594182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =