ایرنا نوشت: «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان در دیدار« علی برکه » نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان با وی، تاکید کرد که مقاومت تنها گزینه برای آزادسازی همه سرزمین فلسطین و قدس از اشغال دشمن صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، نماینده حماس روز شنبه با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، با محمد فتحعلی ملاقات و گفت وگو کرد.

سفیر ایران همچنین بر اهمیت ادامه تماس ها ، تقویت روابط دو جانبه و ضرورت حمایت از مقاومت و انتفاضه ملت فلسطین تاکید کرد.

فتحعلی و برکه در این دیدار در خصوص تحولات در پرونده فلسطین به ویژه انتفاضه قدس ، آشتی ملی فلسطینی ها و اوضاع پناهجویان فلسطینی در لبنان گفت وگو کردند.

سفیر ایران و نماینده حماس در لبنان بر افزایش تلاش ها برای پایان محاصره ظالمانه ده ساله دشمن صهیونیستی علیه نوارغزه تاکید کردند.

دو طرف همچنین تجاوزهای مستمر دشمن صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و ادامه ساخت شهرک های صهیونیستی نشین در قدس و کرانه باختری اشغالی را محکوم کردند.

برکه با اشاره به تمایل جنبش حماس برای موفقیت تلاش ها به منظور برقراری آشتی ملی فلسطینی، بر ضرورت پایان چنددستگی ها و بازسازی ساختار داخلی فلسطین از طریق گفت وگوهای ملی همه جانبه و حمایت و گسترش انتفاضه قدس در رویاروئی با اشغالگران صهیونیست تاکید کرد.

وی ادامه روند دور ساختن اردوگاه های فلسطینی نشین در لبنان از درگیری های داخلی و طائفه ای و حفظ صلح و آرامش در این اردوگاه ها و محیط های پیرامونی آنها را خواستار شد.

نماینده حماس همچنین از دولت لبنان خواست تا اهتمامی همه جانبه به اوضاع فلسطینی ها در لبنان از جمله سیاسی ، اجتماعی ، انسانی ، قانونی و امنیتی داشته باشد.

برکه گفت که پناهجویان فلسطینی در لبنان هرگونه طرح اقامت دائم خود در لبنان و یا مهاجرت به کشورهای دیگر را رد می کنند و خواستار بازگشت به فلسطین سرزمین اصلی و مادری خود هستند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =