حجت الاسلام تقوی: اگر منکری در خیابان اتفاق افتاد همه مسئولیم تذکر دهیم

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در همدان گفت: تعامل با آمریکا و بسترسازی آن یک منکر اصلی و بزرگ است، فتنه یک منکر و خط قرمز است و فتنه‌گران حق میراث‌خواری انقلاب را ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حجت الاسلام و‌المسلمین سیدرضا تقوی، که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق و با بیان اینکه با تمام تلاش‌ها، امر به معروف و نهی از منکر همچنان واجب فراموش شده در جامعه ماست، خاطرنشان کرد: مردم از این موضوع که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب همگانی است، خبری ندارند در حالی که اگر امروز منکری در کوچه و خیابان اتفاق می‌افتد همه مسئولیم که در آن خصوص تذکر لازم را بدهیم.

وی در خصوص عدم همکاری مردم در مورد فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: باید در خصوص واجب بودن این فریضه فرهنگ‌سازی شده و نهادینه شدن آن در جامعه مانند نماز و روزه اتفاق بیفتد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: دلیل دیگری که مردم نمی‌خواهند امر به معروف و نهی از منکر کنند پرهیز از درگیری با دیگران است با این استدلال که مردم ناراحت می‌شوند و تحمل پیام تذکر را ندارند.

تقوی با اشاره به اعتقاد دیگر در این زمینه که مردم در امور خود آزاد هستند و به این دلیل نمی‌خواهیم در کار آنها دخالت کنیم، گفت: باید تفهیم شود به جامعه که کسی در فضای عمومی نباید به حقوق دیگران صدمه بزند، چرا که جامعه به منزله کشتی است که اگر کسی زیر پای خود را سوراخ کند همه را غرق می‌کند.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر حکم الهی و حجاب از ضروریات است، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم به روش‌ها همچون ارزش‌ها در جامعه بها داده شود و وظیفه عمده آموزش لازم به مردم در این زمینه است.

تقوی تصریح کرد: زیارت عاشورا بیان موضع نسبت به منکرات و معروفات جامعه است که به ما می‌آموزد تا نسبت به زشتی‌ها و پلیدی‌ها موضع مشخصی داشته باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: باید به مردم بیاموزیم نسبت به موضع و جبهه خلاف، برائت و تنفر خود را نشان دهند چرا که باید در قالب عاشورا فرهنگ‌سازی برای مردم انجام شود زیرا زیارت عاشورا بهترین منجی در مسئله امر به معروف است.

تقوی در خصوص برخورد با منکرات در جامعه یادآور شد: یکی از راه‌های نهی از منکر برخورد اثباتی با این موضوع است چرا که اگر ما خوبی‌ها را علم کنیم و معروفات را در جامعه دامن بزنیم موجب تعظیم شعائر اسلام در جامعه می‌شود.

وی افزود: برخورد دیگر در مواجهه با منکرات این است که با قدم عملی توسط خیرین و مسؤولان نظام باید رو در رو شده و مسؤولان و مدیران نظام باید بدانند که روش آنها در زندگی مردم می‌تواند فرهنگ‌ساز باشد.

تقوی در خصوص مبارزه با چند منکر جدید در جامعه خاطرنشان کرد: علاوه بر بی‌توجهی به عفاف و حجاب، منکرات مهمی اعم از مسأله بیکاری، فقر، آلودگی محیط زیست، قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی، اعتیاد، اسراف آب و... وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تعامل با آمریکا و بسترسازی آن یک منکر اصلی و بزرگ است، تصریح کرد: فتنه یک منکر و خط قرمز است و فتنه‌گران حق میراث‌خواری انقلاب را ندارند و امنیت پایدار نیز یک معروف است که باید در جامعه تقویت شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =