گوشی‌های کامی‌کازه، ربات‌های مرگ و هک‌های وحشتناک در ملاقات با ترسناک‌ترین اخبار فناورانه سال

ترس‌های فناورانه این روزها کم‌وبیش فضای مجازی را پرکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، قرار بود اینترنت و دنیای دیجیتال زندگی ما را به‌سوی کمال ببرد اما ظاهراً اتفاقاتی که این روزها افتاده و می‌افتد، ما را به‌سوی ترس‌های دیجیتالی سوق داده است.

مثلاً اینترنت این روزها توسط روسها، جنایتکاران سایبری و دول شناخته‌شده موردحمله قرارگرفته است و حمله به مغز و قلب اینترنت مانند DYN و ... همگان را به فکر فروبرده است تا جایی که قبل از حمله بروس اشنایر از بزرگان امنیت اطلاعات هشدار می‌دهد که یک نفری می‌خواهد کل اینترنت را بخواباند و ... بعد می‌بینیم دقیقاً این حمله انجام می‌شود...

اما Shodan شاید بیشتر ما را بترساند. ابزاری که در سال 2013 ساخته شد تا باگ‌های اینترنت اشیاء روی دوربین‌های، روترها و سیستم‌های امنیتی را کشف کند. این قسمت خوب ماجراست چراکه بخش تاریک وب از این ابزار برای جاسوسی و ... بهره می‌برد و اینکه یک روز بفهمیم هر کاری در خانه انجام می‌دهیم توسط دیگران دیده می‌شود و حتی کودکانمان در اتاق‌خواب هم امن نیستد ... بر این ترس می‌افزاید!

فعلاً دستیاران دیجیتالی مانند گوگل اسیستانت، الکسای آمازون، کورتانای مایکروسافت و سیری اپل کمک‌کننده هستند اما اگر آنها هک شوند چه اتفاقی می‌افتد؟

از ان سو خودروهای خودرانی داریم که حرکت می‌کنند و تصادف می‌کنند اما سیستم‌های خودران آیا می‌توانند جلوی یک هک بزرگ و تصادف همه با همه را بگیرند؟ چه دنیای ترسناکی را می‌توان با هک خودروهای خودران متصور شد!

ربات‌های پلیس برای کمک آمدند تا بتوانند در مواقع خطر مشکل را حل کنند اما اگر اسلحه جاسازی‌شده روی این ربات‌ها به‌سوی مردم شلیک شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر ربات‌ها مجهز به مواد منفجره شده و در بین مردم منفجر شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اینجاست که می‌گوییم فناوری خطرناک می‌شود!

تصور کنید که گوشی در جیبتان گذاشته‌اید اما ناگهان منفجر می‌شود و شما زخمی می‌شوید یا ...

نوت 7 سامسونگ درس بزرگی به کارشناسان امنیت داد و اینکه ممکن است یک گوشی در آینده دستکاری‌شده و قابل‌انفجار شود. چقدر ترسناک خواهد بود...

رخنه دیتا دیروز و امروز و فردا همچنان معضلی خواهد بود. با هر هک رخنه‌ها بیشتر آشکار می‌شود و به‌زودی شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های موبایلی را در بر می‌گیرد تا موج جدیدی از رخنه دیتا رسانه‌ای شود.

اما پهپاد تجاری مبدل به یکی از تسلیحات برای جنگ‌های آینده می‌شود و به‌عنوان سلاح چندمنظوره در خدمت نظامیان قرارگرفته تا نتیجه جنگ‌ها را به نفع خود تغییر دهند.

حالا پهپادها با دید در شب و بدون صدا کنار اتاق شما آمده و دست به سرقت پسورد و دیتای حساس شما در کنار ضبط صدای شما و گرفتن تصاویر خصوصی شما می‌زنند که ترسناک‌ترین قسمت ماجرا می‌شود.



5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصیب A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    4 0
    بیخیال خبر آنلاین. همیشه امنیت و ناامنی پا به پای هم پیش ميرن. اون طوری که شما میگید نمیشه.