ایرنا نوشت: نظرسنجی مشترک شبکه خبری ای.بی.سی نیوز (ABC News) و نشریه واشنگتن پست نشان می دهد که اکثریت واجدان شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظر مساعدی به دو نامزد حزب دمکرات و جمهوریخواه ندارند.

در این نظرسنجی آمده است که 60 درصد رای دهندگان احتمالی، هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات را گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری نمی دانند.

در عین حال 58 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم نظر مساعدی نسبت به دونالد ترامپ جمهوریخواه نداشتند.

49 درصد افراد شرکت کننده «به شدت» با کلینتون مخالف بودند و 48 درصد هم نظر مشابهی نسبت به ترامپ داشتند.

این آمار فارغ از تصمیم نهایی رای دهندگان است. یافته های این نظرسنجی درباره نظر حامیان یک حزب به نامزد حزب رقیب هم شایان توجه است. این نظرسنجی نشان می دهد که 90 درصد حامیان ترامپ «به شدت» با کلینتون مخالف هستند.

ای.بی.سی نیوز می افزاید که تنها 47 درصد حامیان کلینتون مشتاق پیروزی وی هستند که این موضوع خود نشان از محبوبیت پایین نامزد حزب دمکرات دارد.

این نظرسنجی یادآور شده است که ترامپ و کلینتون پایین ترین سطح محبوبیت را میان نامزد های انتخابات ریاست جمهوری از سال 1984 تاکنون دارند.

کلینتون در مجموع در این نظرسنجی موفق به کسب 46 درصد آرای شرکت کنندگان شد و ترامپ هم 45 درصد آرا را به خود اختصاص داد. گری جانسون نامزد حزب لیبرترین و جیل استاین نامزد حزب سبز به ترتیب با چهار و دو درصد آرا در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

این نظرسنجی از تاریخ 26 تا 29 اکتبر (پنج تا هشت آبان) صورت گرفته و جامعه آماری آن 1165 نفر بوده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =