۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵

روز گذشته انفجار در مسجدی در مسجد شیعه در شهر چکوال منجر به کشته شدن حداقل بیست و دو نفر و زخمی شدن بیش از دویست نفر شد.

نام پاکستان دیگر با ناآرامی،انفجار و عامل انتحاری گره‌خورده‌است. از یک ماه پیش تا کنون هفته‌ای نبوده‌است که در این کشور بی‌اندک خونریزی گذشته‌باشد. در شرایطی که اوضاع سیاسی در این کشور با کوتاه‌آمدن آصف علی زرداری نخست‌وزیری از برخی از مواضع نسبتا آرام شده‌است، امنیت همچنان حلقه مفقوده در این کشور است. انفجار در مسجدی در مسجد شیعه در شهر چکوال منجر به کشته شدن حداقل بیست و دو نفر و زخمی شدن بیش از دویست نفر شد.

به گفته شاهدان عینی این عامل انتحاری برای ورود به این مجلس عزاداری که هر ساله در همین روزها در این مسجد برگزار می‌شود اصرار داشته و زمانی که با مخالفت محافظان مجلس روبه‌رو شد همانجا خود را منفجر کرد. امار ضد و نقیضی از آمار کشته‌شدگان اعلام شده‌است. در شرایطی که برخی منابع تعداد کشته‌شدگان را بیست و دو نفر اعلام کرده‌اند، برخی رسانه‌های پاکستانی رقم سی و سه نفر را اعلام کردند.

بیش از دو هزار نفر در این مراسم عزاداری شرکت داشتند و به هیمن دلیل پیش‌بینی می‌شود که بر امار کشته‌شدگان هم اضافه شود. بیمارستانهای پذیرای زخمی‌ها اعلام کرده‌اند که جراحت بسیاری از انها بسیار جدی است. این انفجار در حالی رخ داد که درست بیست و چهار ساعت پیش از آن هشت نفر از اعضای پلیس پاکستان در حمله انتحاری در مرکز امنیتی اسلام‌آباد جان خود از دست دادند. در این حمله پنج تن نیز به شدت زخمی شدند. ساعتی پس از این حادثه زرداری نخست وزیر پاکستان و یوسف رضا گیلانی رئیس‌جمهوری این کشور این حادثه را محکوم کردند. هر دو مقام پاکستانی دستور انجام تحقیقات فوری در مورد این حادثه را صادر کردند. همزمان در تحولی جداگانه نیروهای پاکستانی با پشتیبانی چند هلی‌کوپتر و جنگنده دست کم هجده تن را در مناطق مرزی پاکستان با افغانستان کشتند.

کد خبر 5961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =