روحانی:در مسائل فرهنگی، یکی نرود راست راست و یکی هم چپ چپ/ باید اسلام آسان را مطرح کنیم/۷

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما باید آن اسلام آسان و پرجاذبه را در وزارت ارشاد مطرح کنیم،گفت:در مسائل فرهنگی یکی نرود راست راست و یک نرود چپ چپ. اسلام دین سهله و سمحه است، اسلام دین مشکلات نیست.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی رئیس دولت یازدهم در ادامه صحبت‌هایش در دفاع از وزیر پیشنهادی برای وزارت ارشاد، گفت: من از آقای جنتی به خاطر تلاش و کوشش در وزارت ارشاد و خدماتی که کردند، تشکر میکنم، اما هم خود ایشان استعفا دادند و هم نیاز بود به یک مدیر جدید که بتواند با روحیه نوئی با سرعت هر چه بیشتربه سمت اهدافی که مورد نظر دولت است،حرکت کند.

روحانی در رابطه با صالحی امیری وزیر پیشنهادی برای سکانداری وزارت ارشاد، اظهار داشت: صالحی امیری، یک جامعه شناس فرهنگی است، من حداقل 13 -14 سال با ایشان در شورای امنیت عالی، مرکز تحقیقات استراتژیک همکار بودیم و در دولت هم ایشان در کتابخانه ملی همکار دولت بودند. ایشان هر کجا که بودند، کارشان مورد رضایت بود. صالحی امیری پرتلاش و با روحیه و در مسائل فرهنگی صاحب نظر هستند.

رئیس جمهور تأکید کرد: ایشان چندین کتاب و مقاله دارند و در کلاس درس تدریس می‌کنند. ایشان در امور فرهنگی برنامه ریز هستند و با توجه به سوابقی که ایشان دارد و در درون نظام بوده است. ایشان مدتی در مغز و استخوان نظام فعال بوده است و دغدغه های نظام را به خوبی میداند و میشناسد.به مسائل فرهنگی کشور تسلط دارد و میداند در دنیای فرهنگی باید، با فعالیت آزاد مردمی و جذب نخبگان و انجمن های علمی و هنرمندان، نویسندگان، صاحب نظران قدم برداشت.

وی با بیان این نکته که «وزیر ارشاد باید کسی باشد که جاذبه اش برای فرهیختگان زیاد باشد.»، افزود:ایشان در کتابخانه ملی این آزمایش را پس داد و کتابخانه ملی که حالت غیر پویا داشت به مرکزی فعال تبدیل کرد. ما وزارت ارشاد را میخواهیم که مرکزی باشد که بتواند همه فرهیختگان را جذب کند و از آنها استفاده کند. وزارت ارشاد باید هدایت، نظارت و پشتیبانی کند.

روحانی معتقد است که«اساس فرهنگ دینی و ملی در اختیار صاحبان فرهنگ است. صاحبان فرهنگ، دانشجویان، اساتید و فرهنگیان هستند آنها باید این مسئولیت را به دوش بگیرند، انشاءاله این مسئولیت از آقای صالحی امیری بر می آید و امیداوریم در ماه های آینده شاهد کاهش شکاف در فرهنگ باشیم.»

رئیس جمهور تأکید کرد: در مسائل فرهنگی یکی نرود راست راست و یک نرود چپ چپ. اسلام دین سهله و سمحه است، اسلام دین مشکلات نیست، اسلام دین فطرت است و در آن حرج و عسر نیست، «حنیفیه سهله»، ما باید آن اسلام آسان و پرجاذبه را در این وزارتخانه مطرح کنیم و در عین حال از هویت اسلامی و ایرانی مان کوتاه نیاییم.

روحانی به اشاره به تأکیدات رهبری در مورد حساسیت مسائل فرهنگی، اظهار کرد: رهبری در مورد مسائل فرهنگی حساس هستند و به مواردی که ایشان حساسیت دارد باید با حساسیت برخورد شود، انشاءاله وزارت ارشادی داشته باشیم که همه مردم را در مسیر نشاط هویت اسلامی و دینی قرار دهد.

وی با اشاره به سوابق سلطانی فرد برای حضور در وزارت ورزش و جوانان، گفت: در مسئله ورزش و جوانان، آقای سلطانی فر که شما با ایشان آشنا هستید، فردی که فعالیت سیاسی و اجتماعی ورزشی داشته است و به مسائل ورزش علاقه مند است. خود علاقه به کار، کار را سهل میکند و دشواری را آسان میکند. مدیر توانمندی در بخش گردشگری است و در این سه سال کار خوبی کرده اند و شاهد پیشرفت خوبی در جذب گردشگر و ثبت میراث فرهنگی، رونق صنایع دستی بودیم.

رئیس دولت یازدهم تأکید کرد: در مسئله ورزش و جوانان من مطمئن هستم که ایشان به خوبی بار مسئولیت را به مقصد میرساند ضمن این که از دکتر گودرزی کمال تشکر را دارم.مخصوصا از اخلاق حسنه اش و پرتلاش بودنشان تشکر میکنم. فکر میکنم آقای سلطانی فر با روحیه و نفسی نو و همفکری شما انشآالله  شاهد پیشرفت های خوب در وزرش و جوانان که حائز اهمیت است ،باشیم.

 29217

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =