نماینده مردم رشت در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: داستان فتنه چه زمانی قرار است تمام شود؟ فردی باید یا کاسب فتنه باشد یا صاحب فتنه یا ساکت فتنه. کاسب فتنه نمی آمد کاندید پیشنهادی دولت شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جلسه صلاحیت سه وزیر پیشنهادی در مجلس گفت: من امروز داوطلب شدم و خواهش کردم که از دانش آشتیانی دفاع کنم. امروز یک ماه از محرم گذشته و وارد ماه صفر شده ایم ما از مظلوم صحبت‌ها کرده‌ایم، اخر دین ما دین اخلاق مداری است.

او با اشاره اهمیت اخلاق مداری در دین اسلام بیان کرد: داستان فتنه چه زمانی قرار است تمام شود؟ فردی باید یا کاسب فتنه باشد یا صاحب فتنه یا ساکت فتنه. کاسب فتنه نمی آمد کاندید پیشنهادی دولت شود.

این نماینده مجلس در رابطه با بازداشت دانش آتشتیانی در جریان فتنه گفت: دانش آشتیانی هرگز بازداشت نشده است.

جعفرزاده ایمن آبادی در پاسخ به عدم ارتباط تخصص دانش آشتیانی با آموزش و پرورش گفت: اگر فرزند روحانی بودن، سابقه و کارنامه نباشد چه چیزی می تواند سوابق یک فرد باشد؟

او با طرح این سوال که «فتنه تا کی؟» گفت: مگر نهادهای اطلاعاتی و امنتی این افراد را تعیین نکردند و صلاحیتشان را تایید نکرده‌اند، پس چرا باز هم به این افرادی که دولت برای تصدی وزارتخانه‌ها معرفی کرده برچسب می‌زنید؟

نماینده مردم رشت با اشاره به سوابق کاری دانش آشتیانی گفت: او مدیر مدرسه مفید بود که از 300 دانش آموزش 70 شهید را به انقلاب تقدیم کرد.

جعفرزاده ادامه داد: از اختلاس سخن می گویید در حالی که اختلاس را دادگاه تشخیص می‌دهد نه تریبون مجلس.

او در واکنش به اظهارات نمایندگان مخالف مبنی بر ورود افرادی از بدنه وزارت علوم به آموزش و پرورش گفت: نجفی یکی از موفق ترین وزیران آموزش و پرورش بود. از شما این سوال را دارم که او از کجا آمده بود؟ مگر او از وزارت علوم نبود.

نماینده رشت ادامه داد: فرهنیاگان مشکل دارند، مریض نباید پای درد و دل مریض دیگر بنشیند. فرهنگیان به دنبال فردی هستند که مشکلاتشان را حل کند.

این نماینده موافق بیان کرد: از شما این سوال را دارم اگر امروز به دانش آشتیانی رای ندهیم سرنوشت آموزش و پرورش چه می‌شود؟ این وزارتخانه بدون سرپرست می‌ماند و در آخر کسی نخواهد بود که از بودجه دفاع کند و برنامه ششم توسعه و دهه ها کار دیگر روی زمین می‌ماند.

او با اشاره صحبت‌های شیخ، نماینده تهران گفت: نماینده موافق پیش از من گفت که احساسی صحبت کردم. من می گویم عقلای این کشور در مجلس جمع شده‌اند و با عقل تصمیم می‌گیرند. چه کسی از ما بیشتر نگران نظام است. این مجلس، مجلس ولایت مدار است.

جعفرزاده گفت: مجلس ما با تهمت، افترا و با برچسب های دروغین آخرت را نمی فروشد. ما انتظار داریم مجلس به دولت کمک کند. دولتی که در اکثر درآمدهایش با کسری بودجه روبرو است. اکر آموزش و پروش امروز دچار مشکل است، مجلس به آن کمک کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز مجلس دهم اولین امتحان خود را پس می‌دهد، گفت: این مجلس ثابت می کند که مجلس حامی و کمک رسان دولت است.

او در پایان خطاب به نمایندگان گفت: سخت گیری نکنیم. دولت و مردم دچار گرفتاری هستند و آموزش و پرورش بالاترین نهادی است که با مشکل روبرو است. امروز نگاه تمامی مردم به مجلس است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 1
    واقعا جای تاسف از این تفکر آقای نماینده که فرزند روحانی بودن را ملاک سابقه و کارنامه فرد قلمداد کرده است خوبست ایشان به این دو نکته توجه کنند. 1 گویند پدر تو بود فاضل از...... 2 پسر نوح با......