۰ نفر
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

ایسنا نوشت:رییس دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه هیچ‌کس بهتر از عالمان و دانشگاهیان برای برقراری رابطه‌ی حسنه مفیدتر نیست، گفت: همکاری‌های علمی و آموزشی جزء همکاری‌هایی است که برای هر دو طرف تماماً فایده و به عبارتی برد – برد است.

 دکتر «محمد علی‌اکبری» در نشستی با هیئت‌علمی آموزشی کشور عراق اظهار کرد: این کارگاه در راستای تحقق مفاد تفاهم‌نامه‌ی است که با مسئولان دانشگاه تقنیه‌ی عراق برگزار شد و امیدواریم آغازی برای فعالیت‌های گسترده بین وزارت‌های علوم دو کشور باشد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست در زمان مقرر گفت: همکاری‌های علمی و آموزشی جزء همکاری‌هایی است که برای هر دو طرف تماماً فایده و به عبارتی برد - برد است.

رییس دانشگاه ایلام تصریح کرد: هیچ‌کس بهتر از عالمان و دانشگاهیان برای برقراری رابطه‌ی حسنه مفیدتر نیست و خوشحالیم که مسیر انتخاب‌شده را به‌درستی پیش می‌بریم و امیدواریم این آغازی برای تبادل استاد و دانشجو باشد.

علی‌اکبری با ابراز خرسندی از گرفتن تاییدیه‌ی وزارت علوم عراق برای اعزام دانشجو به دانشگاه ایلام، گفت: خوشبختانه ایلام برای ایرانی‌ها به دروازه‌ی عتبات عالیات و برای عراقی علاوه بر دروازه‌ی زیارت به دروازه‌ای برای ورود به عرصه‌ی علم و دانش ایران اسلامی وارد شده است.

وی از دریافت درخواست 60 دانشجوی عراقی برای تحصیل در دانشگاه ایلام خبر داد و گفت: امیدواریم در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری بتوانیم دانشجوی عراقی داشته باشیم و پاسخی مثبت به درخواست دانشجویان عراقی در این زمینه دهیم.

رییس دانشگاه ایلام آمادگی این دانشگاه را برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ناپیوسته‌ی عراقی اعلام کرد و از مسئولان دانشگاه تقنیه خواست تا درباره‌ی برگزاری دوره‌های مشترک کارشناسی تمهیدات لازم را بیندیشند.

علی‌اکبری با پیشنهاد برگزاری سمینارهای مشترک علمی، انتشار مجلات علمی و فرهنگی مشترک، ابراز امیدواری کرد این ارتباط به الگویی برای ارتباط دیگر دانشگاه‌های ایران و عراق تبدیل شود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های ایران با حضور وزیر علوم در دانشگاه ایلام تأکید کرد: در این زمینه وزارت علوم به دانشگاه ایلام اعتماد کافی دارد.

دکتر «مهدی فرحان» رییس دانشکده فنی کوت و رییس این هیئت‌علمی از تلاش‌های رییس و مجموعه‌ی دانشگاه ایلام قدردانی و بر اجرای بندهای تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده تأکید کرد.

هم‌اکنون کارگاه آموزشی کوتاه‌مدت شبیه‌ساز سیستم‌های برق قدرت در راستای تفاهم‌نامه‌ی بین دانشگاه ایلام و دانشگاه التقنیه‌ی وسطی عراق در گروه آموزشی برق دانشگاه ایلام برگزار شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =