۰ نفر
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

میانگین اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرهای گیلا ن بیش از 70 درصد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گیلان درششمین جلسه اعضای کارگروه مدیریت پسماند گیلان با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا گفت: میانگین تفکیک پسماند از مبداء درشهرهای گیلان 73 ونیم درصد است.

حجت شعبانپور افزود: براساس برنامه ریزهای انجام شده درصد اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در گیلان باید به 100 درصد افزایش یابد.

وی میزان مشارکت شهروندان در این طرح را 46 درصد عنوان کرد و گفت: به منظور افزایش مشارکت مردم آموزش های مختلف را در مدارس، محلات و روستاها اجرا کرده ایم.

وی درادامه با اشاره به رویکرد مسئولان استان برای ساماندهی بهداشتی مراکزدفن زباله، گفت: برای جلوگیری ازآلودگی های زیست محیطی، 51 نقطه دفن زباله در استان به 15 نقطه متمرکز کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: با دفن بهداشتی زباله، هدایت شیرابه ها به لایه ها ی ایزوله شده و کاهش هر چه بیشتر بوی تعفن و آثار مخرب پسماندها میتوان رضایتمندی بیشتر مردم را به دست آورد.

در ششمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان در سال کنونی برخی ازمدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط با فرآیند بهینه سازی دفن بهداشتی زباله نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کرده و بر حفظ و تقویت برنامه های آموزشی برای فرهنگ سازی بیشتر و آگاهی بخشی جامعه دراجرای طرح های تفکیک زباله از مبداء تاکید کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =