ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه پاکستان عصر روز گذشته و برای چهارمین بار در کمتر از دو هفته اخیر 'جی.پی سینگ' کاردار هند را احضار کرد تا مراتب اعتراض رسمی دولت اسلام آباد به دهلی نو در خصوص آتشباری های مرزی را به وی ابلاغ کند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان، در جریان احضار کاردار سفارت هند ، طرف پاکستانی آنچه را که نقض آتش بس مکرر از سوی هند می داند، به شدت محکوم کرد.

طرف پاکستانی به کاردار سفارت هند تاکید کرد که دهلی نو باید به قرارداد آتش بس سال 2003 میان دو کشور احترام بگذارد.
براساس آنچه پاکستان آتشباری بدون دلیل نیروهای هندی در خط کنترل مرزی کشمیر می داند، در روزهای اخیر تعداد بیشتری از پاکستانی ها در این درگیری ها کشته شدند و طبق اعلام ارتش پاکستان، روز دوشنبه گذشته دست کم شش نفر از غیرنظامیان ساکنان مناطق مرزی این کشور از جمله یک زن کشته شدند.

هند مدعی است در روزهای گذشته تعدادی از نیروهای پاکستانی را کشته است اما پاکستان این ادعا را تکذیب کرده و مدعی است قربانیان تبادل آتش در خط کنترل مرزی، فقط از غیرنظامیان پاکستان هستند.
در طول بیش از یک ماه اخیر، آتشباری های مرزی درخط کنترل کشمیر میان هند و پاکستان بطور مکرر و تقریبا هر روز رخ داده و هر طرف، طرف دیگر را عامل نقض آتش بس می دانند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =