بخشی از نطق نمایندگان در جلسه امروز-12 آبان- به حاشیه‌های جلسه رای اعتماد به وزرا اختصاص یافت،‌نماینده‌ای در انتقاد از توهین یکی از همکارانش که آموزش و پروش را وزارتخانه‌ای بیمار خوانده بود،‌گفت: قربان برم خدا را یک بام و دو هوا را.

به گزارش خبرآنلاين ميرحمايت ميرزاده نماينده مردم گرمي مغان در نطق ميان دستور با اشاره به برخي از اظهار نظرها در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، كه وزارت آموزش و پرورش را بيمار دانسته بودند، گفت: این اتفاق ديروز در اين مجلس اتفاقي افتاد كه عزيزان به راحتي از كنار ان رد شدند، از رياست مجلس با تيزبيني خاصي كه دارند انتظار اين را داشتيم كه در قالب تذكري با اين قبيل اظهار نظرها برخورد كنند.

وي افزود: ديروز از سوي يكي از ناطقين صراحتا به آموزش و پروش توهين شد و گفتند كه آموزش و پروش مريض است و مريض نميتواند مريض را درمان كند.عجب! قربان برم خدا را، يك بام و دو هوا را. قبلا براي رأي گرفتن از فرهنگيان حمايت ميكرديد اما امروز بیمار شدند.

اين نماينده در پايان تأكيد كرد: اميدوارم وزير محترم آموزش و پرورش با تخصص زلزله خود همانطور كه قول داده اند زلزله اي براي افزايش شأن معلمان و مشكلات معيشتي شان ايجاد كند.

*ادياني راد: تغيير دستور مجلس به دليل تأخير رئيس جمهور خلاف آيين نامه بود

علي ادياني نماینده قائمشهر، جویبار سیمرغ ، سوادکوه و سوادکوه  در تذكري در نقد عملكرد هيئت رئيسه در جلسه ديروز-11 آبان- كه بررسي صلاحيت سه وزير پيشنهادي رئيس جمهور اختصاص يافته بود،‌ گفت: ما دوستان هيئت رئيسه را افراد متدين و دوستان خودمان ميدانيم. اما در جلسه ديروز علنا 7 ماده از مواد آيين نامه نقض شد.

وي در تشريح تذكر خود گفت: بند 4 ماده 24 كه مربوط به حفظ انضباط مجلس، ماده 118 در مورد توزيع بروشور بدون مجوز و همچنين  ماده 4 آيين نامه كه نسبت به استقرار غير نماينده در جايگاه نمايندگان است، در جلسه ديروز نقض شد. حتي ما ديديم كه ‌مسئولان ديگر روي صندلي نمايندگان نشستند.

اين نماينده مجلس دهم با اشاره به اهانت به نمايندگان مجلس،‌ اظهار كرد: با تكيه بر ماده  104 آيين نامه بايد بگويم كه ترتيب دستور جلسه رعايت نشد. دستور ديروز رسيدگي به بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي بود که به دليل تاخير رئيس جمهور به دستور دوم رسيديم كه اين خلاف آيين نامه است. به  اصول 135 و 136 نيز بي مهري شده است.‌همه ميدانيم كه هيئت رئيسه زحمت ميكشد و عزيز ما هستيد.

در پاسخ به اين تذكر پزشكيان كه رياست جلسه را برعهده داشت،‌ گفت: ديروز هم چون رئيس جمهور تاخير داشت،  دستور جلسه تغيير داده شد و باقي مسائلي كه قابل پيگري باشد بررسي مي كنيم.

29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =