۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۰

محسن پرویز، معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران در افتاحیه این نمایشگاه به دو مشکل اساسی کتاب در کشورمان اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محسن پرویز معاون فرهنگی وزیر ارشاد در ابتدای مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران، با اشاره به مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ‏گفت: «امسال هم نمایشگاه کتاب تهران مهمان مصلی است و به خاطر نداشتن خانه‌ای برای خودش با مشکل مواجه ‏است و امیدواریم به جایی برسیم که یک روزی صاحب خانه شویم.‏»

رئیس نمایشگاه کتاب تهران، با اشاره به استقبال ناشران داخلی و خارجی از این رویداد فرهنگی از از رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور، درخواست کرد که با توجه به همت دولت در عنایت بیشتر به حوزه ‏فرهنگ در سال جاری بودجه‌های مناسبی برای صنعت چاپ و نشر در نظر گرفته شود.‏

پرویز در سخنان خود به دو مشکل اساسی صنعت نشر اشاره کرد و گفت: «یکی مربوط به صنعت چاپ است. بازسازی چاپخانه‌ها و احیای صنعت چاپ مشکلی است که بدون کمک دولت و اعطای وام مقدور نیست. امیدواریم در سفرهای استانی دولت بودجه ویژه‌ای برای چاپخانه های کشور اختصاص یابد.»

او معضل دوم در حوزه کتاب را مربوط به ویترین کتاب برشمرد و گفت: «بخشی از استقبال عظیمی که از نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاههای ‏استانها و شهرستان می‌شود به خاطر نبود ویترین کتاب در کشور است. متاسفانه ایجاد کتابفروشی در کشوران مقرون به صرفه نیست و دولت در این زمینه نیز باید کمک و حمایت داشته باشد.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =