ایسنا نوشت: خبرنگار لس‌آنجلس تایمز می‌گوید، روزنامه در آمریکا هنوز نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دارد و اینکه رقابت و تنوع رسانه‌ها در این کشور باعث می‌شود واقعیتی از مردم پنهان نماند.

رامین مستقیم خبرنگار لس‌آنجلس تایمز که در نمایشگاه مطبوعات حاضر شده بود،‌ در گفت‌وگویی به بیان شرایط رسانه‌ها در کشوری مثل آمریکا پرداخت.

این خبرنگار درباره‌ی میزان آزادی بیان و قلم در رسانه‌های آمریکایی گفت:‌ روزنامه در آمریکا نقش مهمی دارد و سرمایه‌داران در دموکراسی آمریکایی نقش اصلی را ایفا می‌کنند. اما رقابت و تنوع رسانه‌ای باعث می‌شود رسانه‌ها نتوانند واقعیتی را کتمان کنند و حقیقت را بپوشانند.

مستقیم در ادامه بیان کرد: کسانی که علیه آمریکا حرف می‌زنند، این مواد مخالفت را از خود رسانه‌های آمریکایی دریافت می‌کنند.

این خبرنگار اظهار کرد:‌ دروغ در رسانه‌های آمریکایی هم وجود دارد، پس نمی‌توانیم بگوییم رسانه‌های آمریکایی رسانه‌های بهتری هستند اما به دلیل مکانیزم افشای دروغ که در رسانه‌های آمریکا وجود دارد، یک سیستم خودپالایی در آن رسانه به وجود می‌آید.

او درباره کتاب «آنچه به شما در مدرسه نمی‌آموزند» گفت: این کتاب دروغ سیاست‌مداران آمریکایی را افشا می‌کند و در مدارس آمریکایی آموزش داده می‌شود. در واقع مواد مخالفت رسانه‌های ایران از داخل رسانه‌های آمریکا گرفته می‌شود.

رامین مستقیم درباره سانسور و ممیزی در رسانه‌های آمریکایی گفت: سانسور خبر در رسانه‌های آمریکایی وجود ندارد و علاوه بر این، نظامی که بگوید سانسور کنید نیز در آمریکا وجود ندارد. اما اگر کسی در آمریکا اسرار CIA را افشا کند و اسم مستعار مقام‌های امنیتی را فاش کند، به زندان خواهد رفت اما کسب اطلاعات هیچ مشکلی ندارد.

او درباره افشای کارهای مقامات گفت: ما می‌توانیم درباره مقامات کشور آمریکا هر مطلبی را بنویسیم و حوزه محرمانه بودن در کشور آمریکا و ایران فرق دارد. حوزه ممنوع در آمریکا تنها اسناد CIA است.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 597900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    آزادی رسانه ها جلوی فساد رو اگه میگرفت الان ترامپ و کلینتون نامزد رییس جمهوری آمریکا نبودند
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 2
    فساد تو آمریکا غوغا میکنه اونوقت این آقا دم از آزادی رسانه در قلب استکبار جهانی میزنه واقعا که خجالت داره
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    تو ایران که حقوقای نجومی رو افشا میکنن اسمش آزادی نیست ولی تو آمریکا اسمش میشه آزادی رسانه مرغ همسایه غازه همیشه