رئیس شورای سیاست خارجی روسیه معتقد است پیروزی هرکدام از دو نامزد انتخابات ایالات متحده، ضربه مهلکی به وجهه آمریکا خواهد زد.

به گزارش خبرآنلاین، فئودور لوکیانف رئیس شورای سیاست خارجی روسیه با اشاره به اینکه رقابت های انتخاباتی آمریکا نشانه نیاز نظام سیاسی این کشور به پاکسازی است، نوشت: پیروزی هر کدام از نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه به آینده آمریکا آسیب می زند.
لوکیانوف در روزنامه راسیسکایا  نوشته است: در فاصله چند روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شاهد شدت نبرد بین دو نامزد هستیم.

وی به نقل از فرانسیس فوکویاما رئیس گروه توسعهٔ اقتصادی بین‌المللی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا افزوده است: شدت نبرد در انتخابات نشانه درخواست جامعه برای پاکسازی نظام سیاسی است. مردم به نخبگان نشان می‌دهند وقت تحول رسیده است. در نتیجه نسل جدیدی از رهبران پیدا می‌شود و در این میان، شخصیت‌هایی که درجه تنفر مردم از آنها بالاتر از محبوبیت‌شان است (دو نامزد کنونی) مهره‌های دوران انتقال هستند.

همچنین سردبیر نشریه «روسیه در سیاست جهانی» در مقاله خوداظهارات فوکویاما را نقد کرده است، سفیر کشورمان در مسکو نقد وی را در کانال تلگرامی خود به شرح ذیل منتشر کرده است:

احتمالاً پیش بینی فوکویاما درست باشد، زیرا نظام سیاسی آمریکا بارها توان و نیاز به نوسازی خود را بر اساس درخواست جامعه به نمایش گذاشته است.

وی تاکید کرده است: اما نتایج انتخابات سبب نابودی مسائل جامعه سیاسی آمریکا نمی‌شود. شدت رویارویی ها نشان می‌دهد که سطح قطبی شدن تحولات در این کشور فقط سیر صعودی خواهد داشت.

کارشناس روس در پایان مطلب خود آورده است: امروز از فروپاشی احتمالی حزب جمهوریخواه سخن می‌رود که فاصله گرفتن را جایگزین حمایت از نامزد خود (ترامپ) کرده است و همزمان اوضاع حزب دمکرات نیز چندان بهتر نیست و ساده‌تر اینکه درصورت پیروزی هر کدام از نامزدها، آمریکا در آینده شاهد تحمل آسیب هایی خواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه برای تعیین جانشینی باراک اوباما بین هیلاری کلینتون از حزب دمکرات و دونالد ترامپ جمهوریخواه برگزار می شود.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 597970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    1 0
    اي سياستمدار پررو،،، باز امريکا يک وجهه اي تودنيا داره که ضربه بخوره ...شماروسها و نوکرانتون هيچ وجهه اي در اين کره خاکي نداريد به جز مرد رندبازي و ...